Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /webs/manresa/manresa.cat/index.php on line 421 L'Ajuntament de Manresa permetrà a les terrasses de bars i restaurants ampliar l'espai, bonificarà la taxa el 50% i facilitarà els tràmits com a mesures de suport al sector - Coronavirus

Coronavirus

L'Ajuntament de Manresa permetrà a les terrasses de bars i restaurants ampliar l'espai, bonificarà la taxa el 50% i facilitarà els tràmits com a mesures de suport al sector

Divendres, 08 de Maig de 2020
L'Ajuntament de Manresa permetrà a les terrasses de bars i restaurants ampliar l'espai, bonificarà la taxa el 50% i facilitarà els tràmits com a mesures de suport al sector
Quan es posi en marxa la fase 1 del pla de desconfinament de la crisi del Covid 19, que preveu el retorn progressiu de clients a bars i restaurants, s’autoritzarà la instal·lació de terrasses a la via pública. L’Ajuntament de Manresa aplicarà des del primer dia un seguit de mesures amb l’objectiu de donar suport al sector. Destaca la bonificació del 50% de la taxa, la possibilitat d’ampliar l’espai per poder garantir la distància de seguretat exigible, i la simplificació dels tràmits.


 

L’Ajuntament de Manresa ha previst un seguit de mesures per tal de facilitar la implantació de terrasses a la via pública a partir del moment que s’hi puguin instal·lar, és a dir, quan es posi en marxa la fase 1 del pla de desconfinament. Recordem que la fase 1 no començarà encara, ja que el govern ha determinat que a partir del dilluns 11 el nostre territori continuï a la fase 0.

 

D’entrada, el govern municipal modificarà l’Ordenança Fiscal que regula les terrasses, per establir una bonificació del 50% en la taxa fixades per les ocupacions a la via pública, fins a 31 de desembre de 2020. A més, el pagament de la taxa no s’haurà d’efectuar abans de començar l’ocupació, com fins ara, sinó que es practicarà la liquidació amb posterioritat, en funció de les taules que hagin col·locat al llarg del període.

 

També s’ha de recordar que, tal com ja es va determinar en el primer paquet de mesures impulsat els primers dies de la crisi del coronavirus, als establiments que ja havien pagat la taxa de terrasses d’aquesta temporada se'ls retornarà la part proporcional pels dies que han hagut d’estar tancats.

 

Més espai per a taules, fins i tot a la calçada

 

D’altra banda, mentre durin les limitacions que fixa el pla de confinament, es podrà autoritzar el 50% de les taules permeses en anys anteriors. Per tal de compensar la pèrdua de taules i sempre que l’espai ho permeti, es podrà ampliar la superfície ocupada per la terrassa, preferentment de forma longitudinal (llevat dels casos en que la terrassa sigui  en una plaça), garantint sempre les distàncies de seguretat. L’ampliació de l’espai no podrà perjudicar el pas dels vianants.

 

Tenint en compte la situació excepcional en què ens trobem, s’estudiaran totes les propostes, cas per cas, tant les formulades pels establiments que ja tenen autoritzades terrasses, com per aquells que en vulguin instal·lar per primer cop.

 

Quan l’ocupació de vorera no sigui possible, es podrà fer la instal·lació de la terrassa en espais d’aparcament en calçada. Per tal de garantir la seguretat en aquests espais, s’haurà de separar o delimitar amb torretes o jardineres (degudament senyalitzades i en tot moment visibles per als vehicles).  Igualment, és permetrà la instal·lació de models de para-sols diferents i amb la condició que tinguin peu propi i no s’ancorin al paviment. Caldrà garantir, en tot moment, la circulació dels serveis d’emergència (de 3,5 a 4 metres).

 

Horaris i tramitació

 

Les mesures no inclouen cap modificació de l’horari de l’activitat a les terrasses. L’horari general és de 8 del matí a 12 de la nit tots els dies de la setmana, i es pot perllongar 60 minuts els divendres, els dissabtes i vigílies de festius (i fins a la 1.30, entre els dies 23 de juny i 11 de setembre).

 

Pel que fa a les sol·licituds per instal·lar la terrassa, es formularan de forma telemàtica i, puntualment (només per aquells que no hagin o no puguin fer-ho telemàticament) de forma presencial a les oficines de la Policia Local.

 

Per facilitar i agilitar els tràmits, les autoritzacions es tramitaran com a comunicació prèvia, és a dir, juntament amb les dades de l’objecte de l’ocupació, l’interessat declara la seva responsabilitat en el compliment de les condicions que es fixen en aquesta sol·licitud de forma que, en el moment d’efectuar-la ja es podrà procedir a la instal·lació de la terrassa. Seran els serveis municipals que comprovaran el compliment de les condicions amb posterioritat.

 

No es tramitaran amb aquest sistema les sol·licituds per terrasses de nova implantació i aquelles que impliquin ocupació de calçada, les quals requereixen informe tècnic previ. A la pàgina web de l’Ajuntament de Manresa es podrà trobar tota la informació referent a aquest tràmit.

 

Condicions de distanciament, prevenció i higiene

 

D’acord amb les normes establertes pel pla governamental, les condicions de distanciament, prevenció i higiene que hauran de complir les terrasses seran les següents:

 

  1. Compliment de les mesures de distanciament:

 

-Mantenir una distància mínima entre taules o grups de taules d’un mínim de 2 metres.

 

-Les reunions a les terrasses seran d’un màxim de 10 persones, respectant la distància mínima de seguretat entre persones (1,5 a 2 m), llevat de les persones que conviuen juntes.

 

  1. Compliment de les mesures d’higiene i prevenció en la prestació del servei a les terrasses:

 

-Neteja i desinfecció del mobiliari de la terrassa, entre un client i un altre.

 

-En el cas d’utilització d’estovalles o tovallons, es prioritzarà que siguin d’un sol ús. Si no és possible, s’ha d’evitar l’ús d’aquests elements entre diferents clients.

 

-Tenir a disposició del públic gels hidroalcohòlics.

 

-Fomentar el pagament amb targeta, netejant l’aparell després de cada ús.

 

-Evitar la utilització de cartes o menús físics. S’aconsella utilitzar dispositius electrònics propis, pissarres, cartells o altres mitjans similars.

 

-Els elements auxiliars del servei, com poden ser gots, plats, coberts, estovalles, s’han de guardar en recintes tancats o lluny de zones de pas de clients i personal.

 

-S’eliminaran productes d’autoservei com tovallons, setrilleres, setrills i altres estris similars, prioritzant dosis d’un sol ús o el seu servei amb altres formats a petició del client.

 

-L’ocupació màxima dels lavabos per als clients serà d’una persona, excepte en aquells supòsits de persones que necessitin assistència. En aquests casos també es permetrà la utilització per part de l’acompanyant. S’ha de procedir a la neteja i desinfecció dels esmentats lavabos, com a mínim, 6 vegades al dia.

 

  1. Compliment de les mesures d’higiene i prevenció per al personal treballador:

 

-Tots els treballadors/es habituals i temporals estan obligats a utilitzar els equips de protecció individual adequats al nivell de risc i també hauran d’estar formats i informats sobre el correcte ús d’aquests. Les mascaretes son d’obligat ús quan no es pugui garantir la distància de seguretat d’uns 2 metres entre persones, ja sigui entre treballador/a i client o entre els propis treballadors/es.

 

-Els treballadors/es hauran de tenir a la seva disposició gels hidroalcohòlics i si no es possible, aigua i sabó.

 

-També hauran de mantenir la distància de seguretat interpersonal mínima de 2 metres entre treballadors/es. La disposició dels llocs de treball, l’organització dels torns i la resta de condicions de treball que es modificaran per garantir aquesta distància.

 

-S’habilitarà un espai perquè cada treballador/a pugui canviar-se en arribar al centre de treball i al finalitzar la jornada. Aquest espai haurà de tenir taquilles o facilitar un lloc per deixar la roba i objectes personals.

 

-S’hauran de mantenir les distàncies interpersonals previstes, en els vestidors, taquilles i lavabos dels treballadors/es. També a les àrees de descans, cuines i qualsevol altra zona d’ús comú.

 

-Si un treballador/a comencés a tenir símptomes compatibles amb la malaltia, es contactarà immediatament amb Salut (061), i haurà d’abandonar el seu lloc de treball fins que la seva situació mèdica sigui valorada per un professional sanitari.

 

-La persona titular de l’activitat haurà de complir les obligacions que estableix la legislació vigent general en prevenció de riscos laborals i específicament en la prevenció del contagi del Covid 19.