Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
Icona tornar al inici
La ciutat
L'Ajuntament
Serveis
Oficina virtual

Ordre del dia del Ple ordinari de l'Ajuntament de Manresa del 21 de setembre de 2023

Imatge de la notícia
19/09/2023

 

RESOLUCIÓ


Marc Aloy Guàrdia, alcalde de l’Ajuntament de Manresa, vist l’expedient administratiu instruït d’ofici sobre convocatòria de sessió plenària ordinària, dicto la resolució següent que es fonamenta en les consideracions legals que a continuació s’esmenten:


Consideracions legals

  • Article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, en la redacció donada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre.

  • Article 53 del DL 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei  municipal i de règim local de Catalunya.

  • Article 41 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), aprovat pel RD 2568/1986, de 28 de novembre.

  • Article 10 del Reglament orgànic municipal.
  • Acord del ple de 4 de juliol de 2023, que aprova el règim de sessions plenàries.

 

Per tot això, com alcalde president,

 

Resolc:

 

Convocar sessió del Ple de l’Ajuntament de Manresa, núm. 12, amb caràcter ordinari, per al dia 21 de setembre de 2023, a les 9.30 h, al Saló de Sessions de la Casa Consistorial, amb l’ordre del dia que aprovo íntegrament i que es transcriu a continuació, amb l’advertiment que per manca de quòrum d’assistència aquesta convocatòria s’entendrà reiterada amb el mateix ordre del dia, caràcter de la sessió i circumstàncies, quaranta-vuit hores més tard. 

 

ORDRE DEL DIA

 

I.          PART DISPOSITIVA

 

1.         APROVACIÓ ACTA ANTERIOR

 

1.1.-     Aprovació, si escau, de l’esborrany de l’acta de la sessió plenària núm. 11, del dia 20 de juliol de 2023.-

 

2.         QÜESTIONS DE PRESIDÈNCIA

 

2.1.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 13594, de 7 d’agost de 2023, sobre substitució del titular de l’Alcaldia del 12 al 22 d’agost i del 29 d’agost al 5 de setembre, per la segona tinent d’alcalde i el primer tinent d’alcalde, respectivament. (SGR.ABS 2023/13).-

2.2.- Donar compte de la Resolució de l’alcaldessa accidental núm. 13871, de 21 d’agost de 2023, sobre aprovació del Protocol d’actuació municipal per emergències per la Festa Major i Festa Major Alternativa 2023. (AJT.DCP 2023/56).-

 

2.3.- Donar compte de l’informe trimestral d’Intervenció, d’1 agost de 2023, de seguiment del Pla d’Ajust corresponent al 2n trimestre de 2023. (INT.DON 2023/21).-

 

2.4.- Donar compte de l’informe d’Intervenció, d’1 d’agost de 2023, relatiu al període mitjà de pagament a proveïdors – Juny 2023. (INT.DON 2023/22).-

 

2.5.- Donar compte de l’informe d’Intervenció, de 4 de setembre de 2023, relatiu al període mitjà de pagament a proveïdors – Juliol 2023. (INT.DON 2023/24).-

 

2.6.- Donar compte de l’informe trimestral d’Intervenció, d’1 d’agost de 2023, relatiu a les dades d’execució del Pressupost corresponent al 2n trimestre de 2023. (INT.DON 2023/23).-

 

2.7.- Donar compte de l’informe trimestral de Tresoreria, de 3 d’agost de 2023, sobre la llei 15/2010, per la qual s’estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials, corresponent al  2n trimestre 2023. (TRE.MOR 2023/3).- 

 

2.8.-  Donar compte de la Resolució de l’alcalde, número 12536, de 19 de juliol de 2023, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. T31/2023. (PRE.MOD 2023/31).-

 

2.9.-  Donar compte de la Resolució de l’alcalde, número 13461, de 3 d’agost de 2023, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. T32/2023, modificada per la Resolució de l’alcalde, núm. 14992, de 6 de setembre de 2023. (PRE.MOD 2023/32).-

 

2.10.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, número 14536, de 25 d’agost de 2023, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. T33/2023. (PRE.MOD 2023/33).-

 

2.11.-  Donar compte de la Resolució de l’alcalde, número 12818, de 25 de juliol de 2023, sobre la contractació emergent dels treballs a un edifici en molt mal estat, al carrer Sant Bartomeu, núm. 61-63. (CON.EME 10/2023).-  

 

2.12.-  Donar compte de la Resolució de l’alcalde, número 12819, de 25 de juliol de 2023, sobre la contractació emergent dels treballs d’enderroc de l’edificació del carrer Sant Bartomeu, núm. 9. (CON.EME 11/2023).-  

 

2.13.-  Donar compte de la Resolució de l’alcalde, número 13298, d’1 d’agost de 2023, sobre la contractació emergent dels treballs d’enderroc a l’edificació del carrer Sant Bartomeu, núm. 17. (CON.EME 12/2023).- 

 

2.14.-   Donar compte de la Resolució de l’alcalde, número 13299, d’1 d’agost de 2023, sobre la contractació emergent dels treballs a l’edificació del carrer Escodines, núm. 24. (CON.EME 13/2023).- 

 

2.15.-   Donar compte de la Resolució de l’alcalde, número 13778, d’11 d’agost de 2023, sobre la contractació emergent dels treballs a l’edificació situada al Passatge Juvells, núm. 7. (CON.EME 14/2023).- 

 

 

3.         ALCALDIA

 

3.1.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de la delegació a l’alcalde de la resolució dels recursos de reposició que s’interposin contra els actes dictats en l’exercici de les competències delegades pel Ple. (SGR.CTP 2023/32).-

 

3.2.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’autorització al Consorci del Bages per a la Gestió de Residus per a convocar les places de la seva plantilla de personal i a realitzar el procés selectiu corresponent. (SGR.ENS 2023/02).-

 

3.3.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de la ratificació del text refós dels estatuts de la Societat Manresana d’Equipaments Escènics, SL. (SGR.ENS 2023/03).-

 

3.4.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, del Compte General del Pressupost de l’exercici 2022. (INT.CTE 2023/01).-

 

 

4.         ÀREA DE SERVEIS GENERALS

 

4.1       Regidoria delegada d’Hisenda

 

4.1.1.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de reconeixements extrajudicials de crèdit a favor de diversos proveïdors. (INT.FIS 2023/4113).-

 

4.1.2.-  Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de l’expedient de modificació de crèdits núm. P34/2023, dins del Pressupost Municipal vigent. (PRE.MOD 2023/34).-

 

 

5.         ÀREA DE TERRITORI

 

5.1       Regidoria delegada d’Acció Climàtica

5.1.1    Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de la desadscripció del servei de recollida de residus voluminosos al Consorci del Bages per a la Gestió de Residus, per mutu acord de les parts. (AJT.DIC 2023/87).-

 

 

6.         ÀREA DE DESENVOLUPAMENT LOCAL

 

6.1       Regidoria delegada d’Ocupació i Emprenedoria

 

6.1.1.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de la designació de representants municipals a la Taula de la Formació del Bages. (AJT.DIC 2023/103).- 

 

 

7.         PROPOSICIONS

 

7.1.-     Proposició del Grup Municipal Nacionalista per a l’elaboració d’un Pla Municipal en contra de l’ocupació il·legal d’habitatges.-

 

7.2.-     Proposició del Grup Municipal de VOX per a la supressió dels espais dels carrers de Manresa delimitats durant la pandèmia de la COVID.-

 

7.3.-     Proposició del Grup Municipal de Fem Manresa de suport als independentistes detinguts per protestar contra “La Vuelta”, i per a l’alliberament nacional dels Països Catalans.-

7.4.-     Proposició del Grup Municipal de Junts per a la creació del Servei d’atenció als afectats per ocupacions a la ciutat.-

7.5.-     Proposició del Grup Municipal de Junts per la permanència de les terrasses de la ciutat durant la Fira Mediterrània.-

 

8.         ASSUMPTES SOBREVINGUTS.-

 

II.         CONTROL DE L’EQUIP DE GOVERN MUNICIPAL

 

9.-        Donar compte de les resolucions dictades per l’alcalde i els regidors i regidores delegats de l’Alcaldia des de l’anterior donació de compte al Ple municipal.-

 

10.-      Donar compte de les actes de les sessions de la Junta de Govern Local amb caràcter reservat núm. 33, 34, 36, 37, 38, 39 i 40, dels dies 11, 18 i 25 de juliol, i 1, 22 i 29 d’agost  i 5 de setembre de 2023.-

 

 

11.-      PRECS, PREGUNTES i  INTERPEL·LACIONS A L’EQUIP DE GOVERN.-

Destaquem
Banners anteriors
  • Opinió Grups Municipals
  • App de seguretat per a comerços
  • WC Publics
  • Síndic de Greuges
  • Pla de Protecció Especial del Patrimoni de Manres
  • Banca ètica
  • Manresa ciutat civica
  • Banner PA ICAM
  • Municipis per la independència
  • Projecte simbiosi industrial
  • Banc ADN
  • Consulta del planejament vigent
  • Carrer del balç
  • Tracta'm bé 2
Banners següents
Logo del Cor de Manresa
Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Política de seguretat | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat