Ordre del dia del Ple ordinari de l'Ajuntament de Manresa del 21 de novembre de 2024
19/11/2024
Resolució
Marc Aloy Guàrdia, alcalde de l’Ajuntament de Manresa, vist l’expedient administratiu instruït d’ofici sobre convocatòria de sessió plenària ordinària, dicto la resolució següent que es fonamenta en les consideracions legals que a continuació s’esmenten:
Consideracions legals
- Article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, en la redacció donada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre.
- Article 53 del DL 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
- Article 41 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), aprovat pel RD 2568/1986, de 28 de novembre.
- Article 25 del Reglament orgànic municipal.
- Acord del ple de 4 de juliol de 2023, que aprova el règim de sessions plenàries.
Per tot això, com alcalde president,
Resolc:
Convocar sessió del Ple de l’Ajuntament de Manresa, núm. 10, amb caràcter ordinari, per al dia 21 de novembre de 2024, a les 9.30 h, al Saló de Sessions de la Casa Consistorial, amb l’ordre del dia que aprovo íntegrament i que es transcriu a continuació, amb l’advertiment que per manca de quòrum d’assistència aquesta convocatòria s’entendrà reiterada amb el mateix ordre del dia, caràcter de la sessió i circumstàncies, quaranta-vuit hores més tard.
ORDRE DEL DIA
ALCALDIA
Exposició per part de la Síndica de Greuges de l’informe de l’any 2023 de la ciutat de Manresa, segons el conveni de col·laboració signat en data 18 d’octubre de 2017 entre el Síndic de Greuges de Catalunya i l’Ajuntament de Manresa.
A. PART DISPOSITIVA
1. APROVACIÓ ACTA ANTERIOR
1.- Aprovació, si escau, de l’esborrany de l’acta de la sessió plenària ordinària, núm. 9, del dia 17 d’octubre de 2024.-
2. QÜESTIONS DE PRESIDÈNCIA
I. Donació de compte d’informes i de resolucions d’Alcaldia
2.1.- Informe trimestral de Tresoreria, de 30 d’octubre de 2024, sobre la llei 15/2010, per la qual s’estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials- 3r trimestre 2024. (TRE.MOR 2024000004).-
2.2.- Informe d’Intervenció, de 29 d’octubre de 2024, relatiu al control permanent previ d’avaluació del compliment de la regla de despesa del segon trimestre de 2024. (INT.DON 2024000031).-
2.3.- Informe d’Intervenció, de 29 d’octubre de 2024, relatiu al control permanent previ d’avaluació del compliment de la regla de despesa del tercer trimestre de 2024. (INT.DON 2024000032).-
2.4.- Informe d’Intervenció, de 30 d’octubre de 2024, relatiu al període mitjà de pagament a proveïdors – Setembre 2024. (INT.DON 2024000033).-
2.5.- Informe trimestral d’Intervenció, de 31 d’octubre de 2024, relatiu a les dades d’execució del pressupost corresponent al 3r trimestre de 2024. (INT.DON 2024000034).-
2.6.- Informe d’Intervenció, de 6 de novembre de 2024, relatiu al càlcul de l'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera en l'aprovació del pressupost de l'exercici 2025. (INT.DON 2024000035).-
2.7.- Resolució de l’alcalde, núm. 16417, de 9 d’octubre de 2024, sobre l’aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. T35/2024. (PRE.MOD 2024000035).-
2.8.- Resolució de l’alcalde, núm. 17665, de 24 d’octubre de 2024, sobre l’aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. T36/2024. (PRE.MOD 2024000036).-
2.9.- Resolució de l’alcalde, núm. 18685, de 12 de novembre de 2024, sobre l’aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. T37/2024. (PRE.MOD 2024000037).-
2.10.- Resolució de l’alcalde, núm. 18633, de 12 de novembre de 2024, sobre delegació a la regidora Gemma Boix Pou per autoritzar un matrimoni civil el dia 14 de desembre de 2024. (SGR.CIV 2024000004).-
2.11.- Resolució de l’alcalde, núm. 18973, de 18 de novembre de 2024, sobre substitució del titular de l’Alcaldia pel primer tinent d’alcalde en la Presidència de les Juntes de Govern Local reservada i pública del dia 19 de novembre de 2024. (SGR.ABS 2024000021).-
3. DICTÀMENS DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA DE SERVEIS GENERALS
I. Alcaldia
3.1.- Aprovació inicial, si escau, del Pressupost general de l’Ajuntament de Manresa i de les seves Bases d’execució per a l’exercici 2025. (AJT.DIC 2024000119).-
II. Regidoria delegada de Recursos Humans i Govern Obert
3.2.- Aprovació, si escau, de la plantilla del personal al servei de la corporació per a l’any 2025. (AJT.DIC 2024000112).-
III. Regidoria delegada d’Hisenda
3.3.- Aprovació, si escau, de la modificació de la plurianualitat aprovada pel Ple de 18 de gener de 2024, en relació amb el projecte de "Rehabilitació façanes i cobertes Fàbrica Nova". (AJT.DIC 2024000117).-
3.4.- Aprovació, si escau, de la modificació de la plurianualitat aprovada pel Ple de 16 de maig de 2024, en relació amb el "Projecte de rehabilitació de l'edifici de l'Anònima Manresana". (AJT.DIC 2024000118).-
3.5.- Aprovació, si escau, de dos reconeixements extrajudicials de crèdit. (INT.FIS 2024003486).-
3.6.- Aprovació, si escau, de l’alteració de la qualificació jurídica d'una porció en subsòl del Parc de la Seu (camí dels Corrals), que deixa de tenir la qualificació de Bé de domini públic – Ús públic i passa a ser qualificada com a Bé patrimonial. (AJT.DIC 2024000116)-.
3.7.- Aprovació inicial, si escau, de l’expedient de modificació de crèdits núm. P38/2024, dins del Pressupost Municipal vigent. (PRE.MOD 2024000038).-
3.8.- Aprovació inicial, si escau, de l’expedient de modificació de crèdits núm. P40/2024, dins del Pressupost Municipal vigent. (PRE.MOD 2024000040).-
4. DICTÀMENS DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA DE TERRITORI
I. Regidoria delegada d’Urbanisme i Mobilitat
4.1.- Aprovació inicial, si escau, de l’expedient d’establiment del Servei de lloguer de bicicletes, el seu reglament regulador i la determinació de la forma indirecta per a la gestió del servei. (AJT.DIC 2024000115).-
4.2.- Aprovació, si escau, de la memòria, el plec de clàusules administratives, el plec de prescripcions tècniques i l’expedient de contractació dels serveis de neteja de les dependències municipals de l’Ajuntament de Manresa (CON.EXP 2023000067).-
4.3.- Aprovació, si escau, de la ratificació de la resolució, de l’Alcalde, núm. 17022, de 16 d’octubre de 2024, referent a l’autorització de la incorporació de tres nous vehicles 100% elèctrics a la flota actual de la concessió administrativa que consisteix en la gestió del servei públic de transport urbà de viatgers. (AJT.DCP 2024000087).-
4.4.- Aprovació provisional, si escau, de la “Modificació puntual del Pla Especial Oller del Mas”. (PLA.PES 2022000002).-
5. DICTÀMENS DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA DE DESENVOLUPAMENT LOCAL
I. Regidoria delegada d’Empresa, Turisme i Coneixement
5.1.- Aprovació inicial, si escau, de l'expedient d’establiment del Servei de Promoció Cultural, Turística i Comercial de Manresa, el seu reglament regulador i la determinació de la forma directa per a la gestió del servei. (AJT.DIC 2024000113).-
5.2.- Aprovació inicial, si escau, de la constitució de la societat mercantil local Manresana d'Actius Turístics, Museus i Fires, SA, i dels seus estatuts. (AJT.DIC 2024000114).-
5.3.- Aprovació, si escau, de la constitució de l’Associació de Municipis del Camí Ignasià i dels seus estatus. (AJT.DIC 2024000110).-
6. PROPOSICIONS
I. Regidoria delegada d’Hisenda
6.1.- Prèvia ratificació de la seva inclusió a l’ordre del dia per no haver estat sotmès a informe de la Comissió Informativa corresponent: Aprovació inicial, si escau, de l’expedient de modificació de crèdits núm. P41/2024, dins del Pressupost Municipal vigent. (PRE.MOD 2024000041).-
7. ASSUMPTES SOBREVINGUTS
B. PART DE CONTROL
8. MOCIONS
8.1.- Moció del Grup Municipal de Fem Manresa per a la recuperació dels trens semidirectes entre Manresa i Barcelona.-
8.2.- Moció del Grup Municipal de Fem Manresa per a la promoció de l’aprenentatge de la llengua catalana a la ciutat.-
8.3.- Moció del Grup Municipal de Junts per a la millora del Camí dels Tovots.-
8.4.- Moció del Grup Municipal de Junts de suport als canvis legislatius per combatre la multireincidència delictiva.-
9.- DONACIÓ DE COMPTE DE LES RESOLUCIONS DICTADES PER L’ALCALDIA
Donar compte de les resolucions dictades per l’alcalde i els regidors i regidores delegats de l’Alcaldia des de l’anterior donació de compte al Ple municipal.-
10.- DONACIÓ DE COMPTE DE LES ACTES DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL
Donar compte de les actes de les sessions de la Junta de Govern Local amb caràcter reservat núm. 46, 48, 49, 50 i 51, dels dies 15, 22 i 29 d’octubre i 5 i 12 de novembre de 2024, i de l’acta de la sessió amb caràcter públic núm. 47, del dia 15 d’octubre de 2024.-
11.- PRECS I PREGUNTES.-