Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
Icona tornar al inici
La ciutat
L'Ajuntament
Serveis
Oficina virtual

Ordre del dia del Ple ordinari de l'Ajuntament de Manresa del 20 de febrer de 2025

Imatge de la notícia
18/02/2025

 

Resolució

 

Marc Aloy Guàrdia, alcalde de l’Ajuntament de Manresa, vist l’expedient administratiu instruït d’ofici sobre convocatòria de sessió plenària ordinària, dicto la resolució següent que es fonamenta en les consideracions legals que a continuació s’esmenten:

 

Consideracions legals

 

  1. Article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, en la redacció donada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre.

  2. Article 53 del DL 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei  municipal i de règim local de Catalunya.

  3. Article 41 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), aprovat pel RD 2568/1986, de 28 de novembre.

  4. Article 25 del Reglament orgànic municipal.

  5. Acord del ple de 4 de juliol de 2023, que aprova el règim de sessions plenàries.


Per tot això, com alcalde president,

 

Resolc:

 

Convocar sessió del Ple de l’Ajuntament de Manresa, núm. 2, amb caràcter ordinari, per al dia 20 de febrer de 2025, a les 9.30 h, al Saló de Sessions de la Casa Consistorial, amb l’ordre del dia que aprovo íntegrament i que es transcriu a continuació, amb l’advertiment que per manca de quòrum d’assistència aquesta convocatòria s’entendrà reiterada amb el mateix ordre del dia, caràcter de la sessió i circumstàncies, quaranta-vuit hores més tard. 

 

ORDRE DEL DIA

 

A.   PART DISPOSITIVA

 

 

1.         APROVACIÓ ACTA ANTERIOR

 

1.-        Aprovació, si escau, de l’esborrany de l’acta de la sessió plenària ordinària, núm. 1, del dia 23 de gener de 2025.-

 

2.         QÜESTIONS DE PRESIDÈNCIA

 

I.          Donació de compte d’informes i de resolucions d’Alcaldia

 

2.1.-     Pla Anual de Control Financer, exercici 2025, elaborat per la Intervenció Municipal. (INT.DON2025000001).-

 

2.2.-     Informe d’Intervenció, de 30 de gener de 2025, relatiu al període mitjà de pagament a proveïdors – Desembre 2024. (INT.DON 2025000005).-

 

2.3.-     Informe de la Sindicatura de Comptes de Catalunya relatiu al Compte General de les corporacions locals, exercici 2022. (INT.DON 2025000006).-

 

2.4.-     Informe trimestral de Tresoreria, de 7 de febrer de 2025, en compliment de la Llei 15/2010, de 5 de juliol, per la qual s’estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials. (TRE.MOR 2025000001).-

 

2.5.-     Resolució de l’alcalde, núm. 1724, de 5 de febrer de 2025, sobre l’aprovació de la personació d’aquesta Administració davant el Jutjat Contenciós administratiu núm. 7 de Barcelona en el recurs contenciós administratiu núm. 504/2024 interposat contra l’acord del Ple de 20-06-2024 referent a l’aprovació definitiva de contribucions especials. (PJD.DCA 2025000009).-

 

2.6.-     Resolució de l’alcalde, núm. 215, de 10 de gener de 2025, per la qual es declara emergent la contractació de diferents treballs a l’edificació situada al carrer Pedregar, núm. 18. (CON.EME 2024000020).-

 

2.7.-      Resolució de l’alcalde, núm. 216, de 10 de gener de 2025, per la qual es declara emergent la contractació dels treballs a l’edifici del carrer Camp d’Urgell, núm. 7. (CON.EME 2024000021).-

 

2.8.-     Resolució de l’alcalde, núm. 224, de 13 de gener de 2025, per la qual es declara  emergent la contractació dels treballs a l’edifici situat a la Via Sant Ignasi, núm. 37. (CON.EME 2024000019).-

 

2.9.-     Resolució de l’alcalde, núm. 2278, de 12 de febrer de 2025, sobre substitució del titular de l’Alcaldia per la segona tinent d’alcalde, els dies 14, 15 i 16 de febrer de 2025.(SGR.ABS 2025000002).-

 

 

3.         DICTÀMENS DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA DE SERVEIS GENERALS

 

 

I.          Regidoria delegada de Presidència

 

3.1.-     Aprovació, si escau, del Pla d’Acció Exterior de Manresa 2024-2030. (AJT.DIC 2025000019).-

 

 

II.         Regidoria delegada de Recursos Humans i Govern Obert

 

3.2.-     Aprovació, si escau, de la modificació de la Relació de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Manresa. (AJT.DIC 2025000020).-

 

3.3.-     Aprovació, si escau, de la modificació puntual de l’Organigrama Funcional de l’Ajuntament de Manresa. (AJT.DIC 2025000022).-

 

 

III.        Regidoria delegada d’Hisenda

 

3.4.-     Aprovació, si escau, de reconeixements extrajudicials de crèdit a favor de diversos proveïdors. (INT.FIS 2024007232).-

 

3.5.-     Ratificació, si escau, de la Resolució del regidor delegat d’Hisenda, núm. 1728, de 5 de febrer de 2025, sobre l’aprovació de les tarifes del servei de transport públic urbà en autobús de Manresa per a l’exercici 2025. (AJT.DIC 2025000021).-

 

3.6.-     Aprovació inicial, si escau, de l’expedient de modificació de crèdits núm. P1/2025, dins el Pressupost municipal vigent. (PRE.MOD 2025000001).-

 

 

4.         DICTÀMENS DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA DE TERRITORI

 

I.          Regidoria delegada d’Urbanisme i Mobilitat

 

4.1.-     Aprovació provisional, si escau, de la “Modificació Puntual del Pla Especial Catàleg de Masies i Cases rurals, relativa a l’edifici Cal Peó”. (PLA.PES 2023000005).-

 

4.2.-     Aprovació, si escau, de la revisió de tarifes de l’aparcament soterrani per a automòbils de turisme de la Plaça Porxada, per a l’exercici 2025. (CON.EXE 2024000130).-

 

 

5.         DICTÀMENS DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA DE DRETS I SERVEIS A LES PERSONES

 

I.          Regidoria delegada d’Educació

 

5.1.-     Aprovació, si escau, de la modificació de la designació de representants de la corporació a Consells Escolars de Centres Educatius. (SGR.CTP 2025000001).-

 

 

6.         ASSUMPTES SOBREVINGUTS

 

B.        PART DE CONTROL

 

7.         MOCIONS

 

7.1.-     Moció de Fem Manresa per sol·licitar una tarifa plana i reduïda per als aparcaments de titularitat municipal de Manresa.-

 

7.2.-     Moció dels Grups Municipals d’ERC, Junts, PSC, Fem Manresa, Impulsem i Nacionalista, per un preu de transport escolar just.-

 

7.3.-     Moció del Grup Municipal Nacionalista per a la creació d’aparcaments dissuasius a prop del Centre Històric i zones de gran concurrència.-

 

7.4.-     Moció del Grup Municipal de VOX davant la crisi habitacional i d’habitatge.-

 

7.5.-     Moció del GM de Junts per a l’aprovació de l’ordenança que regula l’ús del patinet elèctric.-

 

7.6.-     Moció del GM de Junts per a la reparació del paviment del Passeig de la República.-

 

 

8.-        DONACIÓ DE COMPTE DE LES RESOLUCIONS DICTADES PER L’ALCALDIA

 

            Donar compte de les resolucions dictades per l’alcalde i els regidors i regidores delegats de l’Alcaldia des de l’anterior donació de compte al Ple municipal.-

 

 

9.-        DONACIÓ DE COMPTE DE LES ACTES DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL

 

            Donar compte de les actes de les sessions de la Junta de Govern Local amb caràcter reservat núm. 3, 5, 6 i 7 dels dies 21 i 28 de gener i 4 i 11 de febrer de 2025, i de l’acta de la sessió amb caràcter públic núm. 4 del dia 21 de gener de 2025.-

 

 

10.-      PRECS I PREGUNTES.-

Destaquem
Banners anteriors
  • Opinió Grups Municipals
  • App de seguretat per a comerços
  • WC Publics
  • Síndic de Greuges
  • Pla de Protecció Especial del Patrimoni de Manres
  • Banca ètica
  • Manresa ciutat civica
  • Banner PA ICAM
  • Municipis per la independència
  • Projecte simbiosi industrial
  • Banc ADN
  • Consulta del planejament vigent
  • Carrer del balç
  • Tracta'm bé 2
Banners següents
Logo del Cor de Manresa
Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Política de seguretat | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat