Mig miler d'infants i joves ompliran, aquest dissabte, places de Manresa amb la trobada de 'Lleure al Carrer'
21/03/2025La trobada, organitzada pel Grup d’Amics del Lleure (GALL), se celebrarà aquest 22 de març a la tarda a diferents places del centre de la ciutat
La trobada de Lleure al Carrer reunirà, aquest dissabte a la tarda, mig miler d’infants i 130 monitors, monitores, caps i quel·les a les places del centre de Manresa. La trobada està organitzada pel Grup d’Amics del Lleure (GALL), que ha preparat jocs i diferents activitats per a cada plaça, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Manresa.
En concret, els infants i joves es reparteixen per grups d’edat per les diferents places del centre. Concretament són la plaça de la Reforma, Parc de la Seu, plaça Europa, plaça Porxada i plaça Major. Les activitats que es portaran a terme han estat organitzades pels mateixos infants i representants dels nou centres que formen part del GALL. Actualment són AEIG Cardelona Lluch, AEIG Antoni Gaudí, AEIG La Salut, AEIG Cavall Bernat, Esplai Vic-Remei, Esplai Minuatx, Esplai Can Cristu, Esplai SaFa i l’Esplai Merlot de Salelles.
Un cop acabades les activitats a les places, el grup Batrakes farà un recorregut pels diferents espais, tot recollint els diferents grups de les places i acompanyant-los al ritme de la batucada fins a la plaça Major, on hi haurà una actuació final d’en Lluís Pinyot i la Tremenda Banda, amb diferents cançons i danses obertes a tota la ciutadania.
La idea de GALL va sorgir el setembre de 2011 quan les entitats d’educació en el lleure de la ciutat van decidir ajuntar-se un cop a l’any per compartir recursos, experiències i crear vincles. L’Ajuntament de Manresa, a través de la regidoria d’Infància i Joventut, dona suport econòmic i tècnic a la trobada “Lleure al carrer”.
Amb aquesta trobada també es posa de manifest la importància de l’educació en el lleure, un conjunt d’activitats que infants i joves porten a terme en el seu temps lliure i els permeten aprendre o adquirir competències i habilitats fent-los protagonistes de la seva pròpia vida i actius i participatius socialment fora de l’àmbit escolar. També els proporciona la capacitat d’incorporar valors tan essencials com el de la convivència, el respecte mut, la solidaritat, la tolerància a la diferències i la sostenibilitat, així com conèixer-se a un mateix, expressar emocions i desenvolupar la creativitat, entre d’altres.
També cal posar en valor la quantitat de joves caps, quel·les, monitors i monitores que de forma voluntària participen en l’organització d’aquesta trobada, així com la constància que tot aquest jovent té els dissabtes a la tarda, en la seva implicació amb les entitats, de forma totalment voluntària i altruista.
(*) Peu de foto: la trobada de lleure al carrer tornarà a omplir la plaça Major