Icona tornar al inici
La ciutat
L'Ajuntament
Serveis
Seu electrònica

L'Ajuntament de Manresa penja la bandera romaní per commemorar el Dia Internacional del Poble Gitano

Imatge de la notícia
08/04/2025

L’acte ha anat acompanyat de la lectura d’un poema i la interpretació de l’himne gitano “Gelem, Gelem” a la sala de Columnes del consistori.

 

L’Ajuntament de Manresa ha commemorat aquest matí el Dia Internacional del Poble Gitano, que se celebra cada 8 d’abril. La jornada ha començat amb la penjada de la bandera romaní al balcó principal del consistori. L’acte ha continuat a la sala de Columnes amb la lectura del poema “La voz gitana”, a càrrec del seu autor, Blas Escudero Borja, i la interpretació de l’himne gitano “Gelem, Gelem” amb veu de Lunai García, i Juan García Giménez a la guitarra.

És el cinquè any consecutiu que Manresa commemora el Dia Internacional del Poble del Gitano. El Ple municipal el 15 d’abril de 2021 va aprovar per unanimitat de tots els grups municipals penjar la bandera romaní al balcó cada 8 d’abril, així com treballar conjuntament amb l’Associació Unió Gitana per donar visibilitat a la comunitat gitana de la ciutat.

A l’acte d’avui, hi han assistit l’alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia, els representants dels grups municipals d’Esquerra Republicana de Catalunya, Montserrat Clotet Masana; del Partit dels Socialistes de Catalunya, Mariana Romero Salguero; de Fem Manresa, Gemma Boix Pou; de FNC, Sergi Perramon Subirana; i de l’Associació Unió Gitana de Manresa, amb el seu president, Juan García Giménez.

El Dia Internacional del Poble Gitano se celebra cada 8 d’abril per recordar la data del Primer Congrés Internacional del Poble Gitano a Londres, l’any 1971. En aquesta reunió, a més, es va decidir quina seria la bandera del col·lectiu: la bandera amb la roda de carro. Es va confirmar el romaní com a llengua oficial i l’himne internacional “Gelem, gelem”. En aquest dia també es vol recordar la història d’aquest poble i retre homenatge a les víctimes gitanes de les diferents persecucions al llarg dels segles.

La comunitat gitana està constituïda per més de 10 milions de persones que habiten en nombrosos països de tot el món. A Europa constitueix la minoria ètnica més important i nombrosa, amb més de 8 milions de persones. A Manresa, l’Associació Unió Gitana de Manresa es va crear cap al 2010.


(Peu de foto): penjada de la bandera romaní al balcó de l'Ajuntament de Manresa.

Destaquem
Banners anteriors
  • Opinió Grups Municipals
  • App de seguretat per a comerços
  • WC Publics
  • Síndic de Greuges
  • Pla de Protecció Especial del Patrimoni de Manres
  • Banca ètica
  • Manresa ciutat civica
  • Banner PA ICAM
  • Municipis per la independència
  • Projecte simbiosi industrial
  • Banc ADN
  • Consulta del planejament vigent
  • Carrer del balç
  • Tracta'm bé 2
Banners següents
Logo del Cor de Manresa
Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Política de seguretat | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat