Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
Icona tornar al inici
La ciutat
L'Ajuntament
Serveis
Oficina virtual

El Síndic de Greuges atén 26 trucades de la ciutadania de Manresa

Imatge de la notícia
18/03/2021

De les 26  atencions realitzades, 18 van ser queixes i 8 consultes, totes fetes per persones residents a Manresa i versaven sobre temes relacionats amb consum, serveis socials, medi ambient i urbanisme.

 

L’equip del Síndic de Greuges de Catalunya va atendre dimarts passat un total de 26 persones residents a Manresa, 18 de les quals van presentar queixes i 8 van fer consultes. En aquesta ocasió, per motius de prevenció sanitària, l’atenció va ser telemàtica, per telèfon o videotrucada. Per concertar entrevista calia haver enviat prèviament un missatge al correu electrònic sindic@sindic.cat o bé haver  trucat al telèfon gratuït 900 124 124.

Les problemàtiques plantejades van ser, entre d’altres, temes relacionats amb consum (electricitat i aigua), serveis socials, medi ambient, urbanisme, etc. 8 de les 18 queixes presentades anaven adreçades a l'Ajuntament de Manresa.

El nombre de persones ateses aquest primer trimestre de l’any en aquest tipus de consulta ha augmentat notablement des de la darrera ocasió, que va ser el dia 9 de desembre de 2020, quan va atendre un total de 13 persones, de les quals 4 van ser consultes i 9 queixes. Entre les 9 queixes n'hi va haver 4 dirigides a l'Ajuntament de Manresa.

El Síndic té la funció d'atendre les queixes de totes les persones que es troben desemparades davant l'actuació o la manca d'actuació de les administracions. Vetlla pel bon funcionament de l'Administració de la Generalitat i dels ens locals de Catalunya, com ara els ajuntaments, les diputacions o els consells comarcals. Per tant, actua com a supervisor i col·laborador de l'Administració catalana, amb l'objectiu d'ajudar a millorar-ne el funcionament.

També supervisa les empreses privades que presten serveis d'interès públic, com ara la llum, la telefonia, l'aigua, el gas, el servei postal, etc.

L’Ajuntament de Manresa i el Síndic de Greuges van signar el 18 d’octubre de 2017 un conveni per reforçar els serveis que ofereix aquesta institució a la ciutadania de Manresa. Segons aquest conveni, l’equip del Síndic és comprometia a fer un mínim de quatre visites anuals a la ciutat i dur a terme un informe anual sobre les seves actuacions a la ciutat. En el conveni també es preveia aquesta visita al Ple Municipal, i el Síndic també es comprometia a donar la màxima celeritat a la tramitació de les queixes.

Destaquem
Banners anteriors
  • Opinió Grups Municipals
  • App de seguretat per a comerços
  • WC Publics
  • Síndic de Greuges
  • Pla de Protecció Especial del Patrimoni de Manres
  • Banca ètica
  • Manresa ciutat civica
  • Banner PA ICAM
  • Municipis per la independència
  • Projecte simbiosi industrial
  • Banc ADN
  • Consulta del planejament vigent
  • Carrer del balç
  • Tracta'm bé 2
Banners següents
Logo del Cor de Manresa
Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Política de seguretat | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat