Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
Icona tornar al inici
La ciutat
L'Ajuntament
Serveis
Oficina virtual

L'Ajuntament de Manresa gestionarà de forma directa el servei de retirada de vehicles, a través de la Policia Local

Imatge de la notícia
17/05/2021

La proposta és fruit de l’estudi que s’està realitzant per avaluar la viabilitat de gestionar de manera directa serveis que ara es presten a través d’empreses externes. El mateix estudi recomana mantenir el servei de dipòsit amb la gestió indirecta que actualment ja té la concessionària Eysa a l’espai de l’aparcament de la Seu-Centre. Amb el canvi de model, s’espera augmentar l’eficàcia i l’eficiència de l’actual servei.


 

L’Ajuntament de Manresa gestionarà de manera directa el servei de retirada de vehicles de la via pública, a través de la Policia Local de la ciutat. La proposta —que ha estat presentada aquest matí pel regidor de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil, Joan Calmet Piqué, i pel regidor d’Urbanisme i Mobilitat, David Aaron López Martí— és fruit de l’estudi sobre possibles remunicipalitzacions que s’està realitzant per avaluar la viabilitat de gestionar de manera directa serveis que ara es presten mitjançant empreses externes, com és el cas del servei de grua i el de dipòsit de vehicles, que actualment es realitza a través de la concessionària Eysa.

 

Segons el nou model, l’Ajuntament —a través de la Policia Local— passarà a gestionar de manera directa tant el servei de grua com els seus treballadors, fet que suposa assumir el 72% del volum econòmic total. Se subrogaran les tres persones que exerceixen com a gruistes i es preveu que se’n contracti una més (amb possibilitat d’una cinquena més endavant) per tal de poder millorar l’eficiència i l’eficàcia de l’actual servei. D’aquesta manera, es podran cobrir els torns de manera regular de dilluns a dissabte, així com els torns complementaris de nit i de diumenges i festius, a banda de poder fer front a períodes de vacances o a possibles baixes. També es proposa un reforç administratiu de suport al servei. Tant els vehicles amb grua com els treballadors estaran ubicats a l’actual seu de la Policia Local, a l’edifici de La Florinda.

 

Amb aquests canvis, s’espera poder atendre totes les demandes de la ciutadania i les urgències amb més celeritat, així com augmentar la vigilància i la presència al carrer amb la voluntat de preservar el civisme i la seguretat del trànsit, millorar la mobilitat i mantenir la ciutat més endreçada, oferint un major control de la indisciplina, sobretot en aquelles àrees que són sensibles i que entorpeixen el funcionament de la ciutat, com ara els guals, passos de vianants i voreres, i en les zones destinades a persones amb mobilitat reduïda, a ambulàncies o a la càrrega i descàrrega. El nou servei preveu un dispositiu de vigilància en els principals punts negres per aconseguir un efecte dissuasiu de l’incivisme.

 

Pel que fa al servei de dipòsit, es proposa mantenir la gestió indirecta que actualment ja fa Eysa a l’aparcament de la Seu-Centre. La decisió s’ha adoptat després de constatar que les alternatives resultaven inviables per la dificultat de subrogar el personal actual (8 persones, a dedicació parcial) en funció de la seva organització interna i per la impossibilitat de trobar un espai alternatiu que permeti millorar l’eficiència que actualment ofereix el dipòsit de vehicles de la Seu-Centre.

 

Pel que fa al cost global, amb quatre treballadors (els tres actuals que quedaran subrogats i un de nou), la diferència amb l’actual servei de gestió indirecta representarà un estalvi de prop de 7.000 euros anuals per a l’Ajuntament. Si s’hi incorporés un cinquè treballador suposaria un augment d’uns 26.000 euros anuals respecte del contracte actual. L’Ajuntament està acabant d’estudiar les necessitats de personal, tenint clar que el que es vol prioritzar és l’assoliment de la millora del servei i un major nivell d’eficiència.

 

En la presentació d’aquest migdia, el regidor David-Aaron López Martí ha indicat que la voluntat del canvi de gestió és “el manteniment del civisme, garantir la presència al carrer per afavorir la fluïdesa del trànsit i la seguretat viària, i per resoldre amb més eficiència problemàtiques que ens arriben de la ciutadania, com els aparcaments indeguts”. El regidor Calmet també ha afirmat que hi haurà una indiscutible millora del servei, a la qual cal afegir que “no hi haurà un greuge econòmic. Té tot el sentit fer una gestió des de casa si es pot fer millor, si a més no ens costa més diners”.  Calmet ha reiterat que l’objectiu és treballar per “una ciutat més amable i endreçada, amb civisme i coresponsabilitat en la gestió. En aquest dia a dia, per donar-hi una resposta adequada, la grua hi té un paper important”.

 

Els regidors han detallat que el servei actual funciona sempre “a demanda: cal fer una trucada a la Policia Local, hi ha un temps d’espera, etc. Ara, amb les grues compartint espai a la Florinda amb la Policia Local, la sortida podrà ser més ràpida, i hi haurà més versatilitat en casos en què calgui fer retirades ràpides de vehicles per algun motiu”.

 

La voluntat de l’equip de govern és que el nou model entri en funcionament a principis de 2022. En el ple ordinari d’aquest dijous es portarà a aprovació la continuïtat temporal de l’actual contracte, que estarà vigent fins que no es faci el canvi.

 

 

Destaquem
Banners anteriors
  • Opinió Grups Municipals
  • App de seguretat per a comerços
  • WC Publics
  • Síndic de Greuges
  • Pla de Protecció Especial del Patrimoni de Manres
  • Banca ètica
  • Manresa ciutat civica
  • Banner PA ICAM
  • Municipis per la independència
  • Projecte simbiosi industrial
  • Banc ADN
  • Consulta del planejament vigent
  • Carrer del balç
  • Tracta'm bé 2
Banners següents
Logo del Cor de Manresa
Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Política de seguretat | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat