Ordre del dia del Ple ordinari de l'Ajuntament de Manresa del 23 de desembre de 2021
21/12/2021
Resolució
Marc Aloy Guàrdia, alcalde de l’Ajuntament de Manresa, vist l’expedient administratiu instruït d’ofici sobre convocatòria de sessió plenària ordinària, dicto la resolució següent que es fonamenta en les consideracions legals que a continuació s’esmenten:
Consideracions legals
- Article 21 dela Llei7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, en la redacció donadaperla Llei57/2003, de 16 de desembre.
- Article 53 del DL 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós dela Llei municipal i de règim local de Catalunya.
- Article 41 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), aprovat pel RD 2568/1986, de 28 de novembre.
- Article 10 del Reglament orgànic municipal.
- Acord del ple d’1 de juliol de 2019, que aprova el règim de sessions plenàries.
Resolc:
Convocar sessió del Ple de l’Ajuntament de Manresa, núm. 12, amb caràcter ordinari, per al dia 23 de desembre de 2021, a les 17 h, al Saló de Sessions de la Casa Consistorial, amb l’ordre del dia que aprovo íntegrament i que es transcriu a continuació, amb l’advertiment que per manca de quòrum d’assistència aquesta convocatòria s’entendrà reiterada amb el mateix ordre del dia, caràcter de la sessió i circumstàncies, quaranta-vuit hores més tard.
ORDRE DEL DIA
I. PART DISPOSITIVA
1. APROVACIÓ ACTA ANTERIOR
1.1.- Aprovació, si escau, de l’esborrany de l’acta de la sessió plenària ordinària, núm. 11, del dia 18 de novembre de 2021.
2. QÜESTIONS DE PRESIDÈNCIA
2.1.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 20588, de 23 de novembre de 2021, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 41/2021, dins del pressupost municipal vigent.
2.2.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 20220, de 17 de novembre de 2021, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 43/2021, dins del pressupost municipal vigent.
2.3.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 20297, de 18 de novembre de 2021, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 44/2021, dins del pressupost municipal vigent.
2.4.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 21023, de 30 de novembre de 2021, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 45/2021, dins del pressupost municipal vigent.
2.5.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 21823, de 15 de desembre de 2021, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 46/2021, dins del pressupost municipal vigent.
2.6.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 21863, de 17 de desembre de 2021, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 47/2021, dins del pressupost municipal vigent.
2.7.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 20835, de 25 de novembre de 2021, per la qual es declara emergent la contractació de l’obra d’enderroc de l’edifici ubicat al Passatge Santa Llúcia núm. 6.
2.8.- Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 21061, d’1 de desembre de 2021, sobre substitució del titular de l’Alcaldia pel primer tinent d’alcalde els dies 4 i 5 de desembre i pel tercer tinent d’alcalde els dies 6, 7 i 8 de desembre de 2021.
2.9.- Donar compte de l’informe d’Intervenció, de 30 de novembre de 2021, relatiu al període mitjà de pagament a proveïdors – Octubre 2021.
2.10.- Donar compte de l’informe d’Intervenció, de 10 de desembre de 2021, en relació al compliment de l’objectiu d’Estabilitat Pressupostària en l’aprovació del Pressupost municipal de l’exercici 2022.
3. ALCALDIA - PRESIDÈNCIA
3.1.- Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, del Pressupost general de l’Ajuntament de Manresa i de les seves Bases d’execució per a l’exercici 2022.
4. ÀREA DE SERVEIS GENERALS
4.1 Regidoria delegada d’Hisenda
4.1.1.- Dictamen sobre aprovació provisional, si escau, de la imposició de contribucions especials i de l’acord d’ordenació concreta del tribut per a la realització de les obres del Projecte de millora i ampliació de la urbanització del carrer de Sant Andreu. (AJT.DIC 91/2021).
4.1.2.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de la concertació d’una operació de préstec a llarg termini per al finançament de la compravenda de les parcel·les situades en l’àmbit de la Fàbrica Nova, per un import de 5.836.316,90 €.
4.1.3.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de la desestimació de les al·legacions presentades i aprovació definitiva de la modificació de les ordenances fiscals per a l’exercici 2022.
4.1.4.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de la desestimació parcial de les al·legacions presentades, i aprovació definitiva de la modificació de l'ordenança fiscal de l'IBI, per a establir un recàrrec del 50% de la quota líquida de l'IBI per als immobles d'ús residencial desocupats amb caràcter permanent.
4.2 Regidoria delegada de Recursos Humans i Govern Obert
4.2.1.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de la plantilla del personal al servei de la corporació per a l’any 2022.
4.2.2.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de la modificació de les retribucions del lloc de treball de confiança i assessorament especial d’adjunt al Cap de Gabinet d’Alcaldia i Comunicació.
4.2.3.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de les Cartes de Serveis de diferents àmbits municipals.
4.2.4.- Dictamen sobre aprovació, si escau, del compromís de l’Ajuntament de Manresa de lluitar contra el frau i impulsar el sistema d’integritat i adhesió a les mesures antifrau establertes.
4.3 Regidoria delegada de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil
4.3.1.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de la continuïtat del servei de retirada i dipòsit de vehicles de la via pública de Manresa, fins a l’aprovació definitiva de l’expedient de canvi de forma gestió del servei de retirada de vehicles de la via pública.
5. ÀREA DE TERRITORI
5.1 Regidoria delegada d’Urbanisme i Mobilitat
5.1.1.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de la 3a modificació del contracte del servei de neteja de les dependències municipals.
5.1.2.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de la revisió de preus aplicable al règim tarifari de la concessió administrativa que consisteix en la gestió dels serveis públics per a la construcció i explotació d’un aparcament subterrani a la plaça de la Reforma, la gestió del servei públic d’aparcament en superfície sota temps limitat i la gestió del servei de retirada i dipòsit de vehicles situats a la via pública, per a l’exercici 2022.
5.1.3.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’adquisició de les finques resultants números 5, 6, i el dret de superfície de les números 14 i 18, situades dins l’àmbit del Pla especial Fàbrica Nova, de Manresa
5.2 Regidoria delegada de Qualitat Urbana, Via Pública i Ciutat Intel·ligent
5.2.1.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de la liquidació del servei de manteniment integral de les instal·lacions d’enllumenat públic, semafòriques, fonts ornamentals i sanitari públic de la plaça Sant Domènec del municipi de Manresa i devolució de la garantia dipositada. (CON.EXE 29/2021).
6. ÀREA DE DRETS I SERVEIS A LES PERSONES
6.1 Regidoria delegada d'Infància, Joventut i Persones Grans
6.1.1.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de la pròrroga per a tot l’any 2022 del Pla local de Joventut de Manresa 2018-2021.
6.2 Regidoria delegada d'Ensenyament i Universitats
6.2.1.- Dictamen sobre aprovació, si escau, de la recuperació del ple domini de l’habitatge de mestres per a centres educatius situat al carrer de la Sèquia, núm. 53, bx. 1a. de Manresa, per haver deixat de complir la seva funció escolar.
7. PROPOSICIONS
7.1.- Proposició dels Grups Municipals d’ERC, JxM i Fem Manresa, de suport al model d’escola i a la llengua catalana.
7.2.- Proposició del Grup Municipal de Fem Manresa per a la reobertura del dispensari mèdic del barri del Xup.
7.3.- Proposició dels Grups Municipals de Fem Manresa, ERC i JxM, de suport al diputat Pau Juvillà Ballester davant la sentència condemnatòria del TSJC per defensar el dret a la llibertat d’expressió.
7.4.- Proposició dels Grups Municipals d’ERC, JxM, PSC i Fem Manresa, a demanda de la Plataforma en Defensa de les Pensions Públiques i els Drets de la Gent Gran, per demanar una millora de serveis per a les persones grans.
8.- ASSUMPTES SOBREVINGUTS
II. CONTROL DE L’EQUIP DE GOVERN MUNICIPAL
9.- Donar compte de les resolucions dictades per l’alcalde i els regidors i regidores delegats de l’Alcaldia des de l’anterior donació de compte al Ple municipal.
10.- Donar compte de les actes de les sessions de la Junta de Govern Local amb caràcter reservat núm. 51, 52, 54, 55 i 56, dels dies 9, 16, 23 i 30 de novembre i 9 de desembre de 2021, i de l’acta de la sessió amb caràcter públic núm. 48, del dia 19 d’octubre de 2021.
11.- Donar compte d’escrits que justifiquen recepció d’acords adoptats per l’Ajuntament de Manresa.
12.- PRECS, PREGUNTES I INTERPEL·LACIONS A L’EQUIP DE GOVERN
13.- Prendre coneixement de la renúncia al càrrec de regidor de l’Ajuntament de Manresa presentada pel senyor Felip González Martín.