Mobile ID
L'app d'indentitat digital de l'Ajuntament de Manresa
Mobile ID és l'app d'identitat digital de l'Ajuntament de Manresa que et permet identificar-te i signar documents, de forma segura, fàcil i legal. És una nova forma d’accedir als serveis i als tràmits municipals des del mòbil.
Descarrega l'app a:
Per a què serveix?
• Per identificar-se i realitzar tràmits amb el dispositiu mòbil de forma segura
• Per poder tramitar telefònicament i telemàticament de forma fàcil, ràpida i mòbil
• Per accedir a un entorn digital confidencial (carpeta ciutadana) que ofereix la certificació digital
• Amb la legalitat i seguretat que requereixen les gestions amb l’Administració Pública
Característiques
• S'afegeix als sistemes d’identitat ja existents (eDNI, targeta ID..)
• Sistema SEGUR i GRATUÏT
• De moment, per a persones físiques
• Més senzill d’instal·lar i utilitzar que la resta de certificats digitals
D’on prové?
Es tracta d'una aplicació desenvolupada per la companyia de certificació electrònica Firmaprofessional, inicialment utilitzada per l’Ajuntament de Barcelona i impulsada pel consorci tecnològic municipal Localret que ara ha estat integrada per l'Ajuntament de Manresa.
Quins avantatges té?
Mobile ID permet facilitar i ampliar els tràmits que actualment es poden fer de manera telemàtica a la web municipal.
En l’actualitat, els tràmits d’accés a la carpeta ciutadana (padró d’habitants, informació fiscal, estat dels tràmits, etc) i d’altres tràmits en línia (població, tributs, via pública, participació ciutadana, etc) es podien fer a través d’internet i parcialment des del mòbil.
A partir d’ara, es podran continuar fent per internet i també a través del mòbil en la seva totalitat gràcies al nou sistema. A més, això permetrà que en el cas de l’accés a la carpeta ciutadana, també es puguin fer consultes telefònicament gràcies a la seguretat que transfereix l’app.
Els processos de participació ciutadana es podran fer a través d’internet i també plenament a través del mòbil.
Com instal·lar l’app i com funciona?
L’app estarà disponible a les botigues Google Play i App Store. Primer, caldrà registrar-se, i després acreditar-se. Per a registrar-se, s’haurà d’introduir el número de mòbil, informar del codi que s’haurà rebut per sms, introduir les dades personals i escollir el PIN d’accés. La novetat és que només caldrà acreditar-se una vegada, i es podrà fer des de l’Ajuntament o des de casa, si es disposa d’un certificat digital.
En el cas d’identificar un ciutadà per telèfon, l’app permetrà rebre al mateix moment en què s’està fent la trucada una autentificació que es podrà notificar a l’interlocutor de l’administració pública perquè pugui verificar que la persona que està fent la consulta és la que pertoca.
Com fer els tràmits amb Mobile ID?
Els usuaris que hagin descarregat l'app Mobile ID al seu mòbil, l'hagin instal·lat i estiguin registrats i acreditats, tindrem