Marc Sellarés, l'autor del bosc de les Creus, serà el proper convidat al Parlem d'Art
01/05/2018Sota el títol Joseph Beuys, amagats darrera set mils Hombres, la tercera edició del Parlem D’art, portarà a la Sala d’actes del Casino a l’artista visual Marc Sellarés (divendres 4 de maig) i a la creadora i mèdium, Eulàlia Valldosera (divendres 11 de maig).
Marc Sellarés i Eulàlia Valldosera seran els propers convidats de la tercera edició del cicle Parlem d’Art que pivotarà sobre el títol genèric: Joseph Beuys, amagats darrera set mils Hombres. Ambdues trobades tindran lloc a la Sala d’actes del Casino a les 7 de la tarda.
El divendres 4 de maig, l’artista visual i caporal dels bombers de Barcelona, Marc Sellarés, autor d’entre d’altres de l’obra “El bosc de les creus”, parlarà de “L’energia invocadora” i farà un recorregut per la seva trajectòria artística posant en relleu els seus nexes amb la figura de Joseph Beuys.
Sellarés ha guanyat 8 premis d’escultura i ha realitzat unes 150 instal·lacions, accions i exposicions, la gran majoria certàmens i col·lectives. Les seves obres, moltes de les quals son instal·lacions a l’aire lliure, expressen denúncia per les injustícies i defensen els drets de col·lectius com la dona, els treballadors o la immigració. L’impacte de les més de 200 creus que s’alcen com espectres al bosc desolat d’Òdena arrasat pel foc, va agafar una gran repercussió mediàtica quan diaris d’Estats Units, Sud Amèrica, Canadà, Aràbia Saudí o al Japó, se’n van fer ressò.
El divendres següent, 11 de maig, serà el torn de la guardonada amb el premio Nacional de Artes Plásticas de 2002, Eulàlia Valldosera que dissertarà sobre “L’objecte viu”. L’autora utilitza envasos i artefactes quotidians dels quals en treu un valor mitjançant la relació que els objectes mantenen amb els seus propietaris, per la seva banda, Joseph Beuys, elabora l’aspecte energètic de les coses, els espais i els sers de la natura.
Valldoseras va crear a l’any 1991 Escombrades, una acció formada per una sèrie fotogràfica que mostra moments diferents de la creació d’imatges mitjançant una escombra a sobre d’una tela de pintor. És una reflexió sobre la caducitat de la matèria i el significat de l’art que remet a Beuys, el qual va utilitzar l’escombra unes quantes vegades, més com un acte sobre la col·lectivitat i el significat del treball com a servei, o com a protesta social. Així, Beuys va escombrar amb una escombra vermella la plaça de Karl Marx al Berlín Occidental, el 1972.
El cicle Parlem d’Art forma part del projecte Manresa 2022 i està coorganitzat per L’Ajuntament de Manresa i el Cercle Artístic de Manresa.