Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
La ciutat
Ajuntament
Serveis
Oficina virtual

Elaboració d'informes: Arrelament, renovació, etc

Proposta d'Informe d'habitatge per al reagrupament familiar

La legislació d'estrangeria marca la obligatorietat d'obtenir un informe d'idoneïtat de l'habitatge de cara a fer possible la re agrupació familiar de les persones immigrades (cònjuge, fills), així com en el cas d'haver canviat de pis i estar pendent de renovació dels permisos, en aquest cas també caldrà fer la demanda d'informe. L'Ajuntament tramita la proposta d'informe que posteriorment emet la Generalitat de Catalunya, i la fa arribar a la persona sol·licitant

Procediment: Cal demanar hora amb antelació a través de la OAC (Oficina d'atenció al ciutadà)  i/o centraleta Ajuntament: 93 878 2300. És necessari complir tot un seguit de requisits per poder tenir un informe favorable, i entre aquests s'haurà de portar la següent documentació:  DNI/NIE; originals dels rebuts de llum, aigua i gas; cèdula habitabilitat; original de l'escriptura del pis i rebut de l'IBI o contracte d'arrendament i darrer rebut. Cal fer un ingrés per les taxes a la Generalitat de Catalunya i portar el resguard, així com pe les despeses d'elaboració de l'Ajuntament.  El dia i hora reservat, serà atès per una arquitecta tècnica municipal que serà qui farà la visita a domicili i la proposta d'informe. La proposta d'informe es farà arribar telemàticament a la Generalitat, i aquest un cop redactat l'informe oficial fa arribar-los a la Subdelegació de Govern i al propi interessat.

Localització sol·licitud: Plaça Major, 1, bxs (OAC- Agent d'Acollida)

Proposta d'Informe d'Arrelament

Igual que el punt anterior, i a banda dels temes propis que tracten els Serveis Socials, és d'interès  saber on adreçar-se per tal de sol·licitar l'informe d'Arrelament social, requisit marcat per la legislació d'estrangeria en aquells casos que vulgui regularitzar la situació legal i una vegada es compleixen un seguit de requisits (3 anys de permanència al país, contracte de treball, vincles familiars, etc). Cal aportar documentació personal (NIE, passaport, certificat padró històric, certificats cursos realitzats, etc). Cal aportar resguard d'haver pagar les taxes a la Generalitat de Catalunya a través del compte corrent que se li dirà.

Aquest informe s'ha de sol·licitar a l'OAC (Agent d'Acollida) a través d'una instància,  on es donarà hora i referent professional que l'atendrà . La proposta d'informe s'envia telemàticament a la Generalitat, la qual emet l'informe i el fa arribar a la subdelegació de govern i còpia al propi interessat.

Proposta d'Informe de Renovació

Informe no obligatori, que pot demanar-se quant s'ha de preveure fer la renovació dels permisos i es veu que manca algun requisit, o bé, es pot donar alguna dificultat afegida que ho dificulti. Cal fer el mateix procediment que l'anterior. Cal aportar tota la documentació que es demani, i de forma especial els certificats de cursos formatius laborals, de llengua, etc. 

 La proposta d'informe s'envia telemàticament a la Generalitat, la qual emet l'informe i el fa arribar a la subdelegació de govern i còpia al propi interessat.

Destaquem

Notícies

Agenda

Directori

Plànol guia


Mapa web | Informació i Crèdits
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat