Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
La ciutat
Ajuntament
Serveis
Oficina virtual

Arxiu Municipal

Què és l’Arxiu Municipal?

És un servei de l'administració municipal que s’ocupa d’acollir, guardar, organitzar i posar a l’abast de la pròpia administració i dels ciutadans la documentació generada per la corporació fruit del desenvolupament de les seves competències i funcions, garantint els seus drets i deures i els dels seus administrats.

L'any 1981 es va posar en marxa l’arxiu municipal de l'Ajuntament de Manresa.

Què fa l’Arxiu Municipal?

Assessora els diferents departaments municipals per l’organització i gestió de la seva documentació. Per conservar aquesta documentació els departaments la transfereixen a l’Arxiu, on és classificada i descrita per tal de fer-la accessible, conservant-la al dipòsit d’arxiu. 
Contribueix al funcionament de l’administració municipal posant els documents a disposició dels departaments de l’Ajuntament quan aquests els necessiten per a la gestió dels assumptes administratius.
Assessora els usuaris sobre les característiques i la informació que contenen els documents, els posa a disposició dels investigadors i ciutadans per tal que puguin consultar-la i exercir els seus drets.

Fons documental

El fons documental que es conserva està format per documentació generada per la materialització de les competències, funcions i activitats de l’administració municipal de Manresa
La documentació que custodia data des de l'any 1901 fins al 2005.

És de gran interès la sèrie de llibres d’actes de l’Ajuntament (1923-1989).
Una altra sèrie important és la de Decrets de l’Alcalde (1952-1990).
Padrons d'habitants (1940-1975).
També les sèries d’expedients de: llicències d'obres majors, instal·lacions industrials i obertura d'establiments, on trobem els projectes d’arquitectes i enginyers (1940-1994).

Correspon, per tant, a una documentació de l'època contemporània que acredita els drets i els deures dels ciutadans i de l'Ajuntament. A més, permet conèixer, analitzar i estudiar aspectes de la història de la ciutat, per la qual cosa constitueixen la memòria de la ciutat i molts d'aquests documents integren o passaran a integrar, el patrimoni documental de Catalunya.

El volum documental actual és aproximadament de 975 metres lineals.

Com consultar l’Arxiu

La documentació dipositada a l’arxiu pot ser consultada per qualsevol ciutadà. L’accés es fa garantint el respecte a les dades que afecten la intimitat de les persones i a la propietat intel·lectual. S’estableix el criteri de l’antiguitat de 50 anys.


Serveis

  • Orientació en la consulta del fons i documents.
  • Consulta de butlletins oficials: DOGC, BOE, BOP, DOCE
  • Hemeroteca, Regio-7
  • Consulta de la Biblioteca auxiliar: Historia de Manresa, fulletons d’actes realitzats a la Ciutat, Cartells, Programes de festes, revistes.
  • Reproducció de documents en fotocòpies. S’estableix el criteri de l’antiguitat de 50 anys. S’aplicaran les tarifes vigents.
  • Punt de connexió a internet



  • Adreça: Arxiu Municipal. Plaça Major 5 (soterrani)
  • Telèfon: 938 782 300 Extensions 602 i 603
  • Correu electrònic: arxiu_municipal@ajmanresa.org
  • Horari:
    De dilluns a divendres de 9 a 14 hores.

Destaquem

Notícies

Agenda

Directori

Plànol guia


Mapa web | Informació i Crèdits
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat