-
Inici -
Serveis - Atenció a la ciutadania
- Acollida i Nova Ciutadania
- Barris i Acció Comunitària
- Comerç, fires i mercats
- Cooperació i Solidaritat
- Cultura
- Comunicació
- Empresa i emprenedoria
- Educació
- Esports
- Feminismes
- Gestió documental i arxiu
- Gestió tributària i recaptació
- Habitatge
- Infància
- Joventut
- LGTBI
- Llengua
- Medi Ambient
- Mobilitat
- Participació ciutadana
- Persones grans
- Població
- Policia local, protecció civil i emergències
- Projectes urbans
- Residus i Neteja
- Sanitat
- Serveis funeraris
- Serveis Socials
- Tresoreria - pagaments
- Treball i ocupació
- Coneixement
- Urbanisme
- Via pública
- Adreces i telèfons municipals
-
Educació - Oficina Municipal d'Escolarització (OME)
- Què aprendre i on
- Llars d'infants públiques
- Preinscripció a les llars d'infants públiques
- Preinscripció escolar
- Ajuts d'accés a l'escolarització - menjador escolar
- Pla Educatiu d'Entorn
- Educació 360
- Activitats extraescolars sense cost o parcialment subvencionades
- Guia d'activitats d'estiu per a infants i joves
- Activitats educatives per a Escoles d'infantil i primària 2024-2025
- Subvencions d'Ensenyament
- TDR Manresa Transforma
- Lotus
- Comissió d'estudi per a la segregació escolar a Manresa
- Vídeo "A MANRESA, SOM UNA ESCOLA"
- Recursos Educatius
-
Què aprendre i on
0-3 anys. Educació infantil de primer cicle
- Primer cicle d'educació infantil (0 a 3 anys)
- Segon cicle d'educació infantil (de 3 a 6 anys)
Cal tenir en compte que no són etapes obligatòries i que no és fins als 3 anys quan, d’acord amb la Llei d’Educació de Catalunya, l’ensenyament és universal i gratuït, amb oferta de places per a tots els infants.
En el primer cicle, dels 4 mesos als 3 anys, l’oferta de places és inferior, entre d’altres motius perquè els llindars d’escolarització desitjables segons estudis realitzats per experts pedagogs estan establerts entre un 50 i 60% dels infants d’aquestes edats.
Poden impartir el primer cicle d'educació infantil els centres creats o autoritzats per l'Administració educativa. Els centres que únicament imparteixen el primer cicle d'educació infantil tenen la denominació genèrica de llar d'infants o escola bressol.
L’objectiu principal de l’educació infantil és contribuir al desenvolupament emocional i afectiu, físic i motor, social i cognitiu dels infants.
S'organitza d'acord amb els principis d'educació inclusiva i coeducadora. Fa una atenció especial a la diversitat dels infants, a la detecció precoç de les necessitats educatives específiques, a la intervenció en les dificultats de desenvolupament tan bon punt es detecten i a la cooperació estreta entre els centres i les famílies.
L'educació dels infants i els primers aprenentatges es fan a la famíla però quan l'infant entra a l'escola aquesta responsabilitat educativa es comparteix. La llar d'infants és un espai que permet l'adquisició de coneixements i de vivències emocionals i socials. És, després de la família, el primer espai social de cohesió, integració i participació. Compta amb un equip educatiu responsable i preparat per atendre els infants en un entorn adequat i de confiança i acompanyar-los en el seu aprenentage.
S'organitza en tres grups d'edat diferents: grup d'infants menors d'1 any, grup d'infants d'1 a 2 anys i grup d'infants de 2 a 3 anys