Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
Icona tornar al inici
La ciutat
L'Ajuntament
Serveis
Oficina virtual

Subvencions a les associacions de comerciants

Per accedir al tràmit: https://www.manresa.cat/seu/menu/fitxa/1156

Primer. Beneficiaris

Línia 1. Associacions de comerciants amb un àmbit territorial parcial

 

Les persones beneficiàries són les associacions de comerciants, legalment constituïdes, domiciliades a Manresa i inscrites en el Registre Municipal d’entitats i que es troben dins la trama urbana consolidada delimitada en l’annex núm. 1 de les bases reguladores, document que també es pot trobar a l’adreça següent:

 

https://dtes.gencat.cat/rpucportal/AppJava/cercaExpedient.do?reqCode=veure&codintExp=253117&fromPage=load)

 

 

Línia 2. Associacions de comerciants professionalitzades i àmbit territorial de tota la ciutat.

 

Les persones beneficiàries són les associacions de comerciants, legalment constituïdes, domiciliades a Manresa i inscrites en el Registre Municipal d’entitats i que disposen d’una gerència professionalitzada i tenen un àmbit territorial de tota la ciutat.

 

Es considerarà que disposen d’una gerència professionalitzada quan:

 

-       Tinguin contractat en règim laboral o en règim mercantil, una persona que realitza les tasques de coordinació, dinamització i difusió de les activitats realitzades per l’Associació. En cas de contractació en règim laboral, aquesta persona haurà de tenir la categoria de personal tècnic.

-       La seva jornada haurà de ser com a mínim de la meitat de la jornada ordinària prevista al conveni col·lectiu aplicable o bé, si es tracta d’un contracte mercantil de prestació de serveis , haurà de comprendre les tasques de coordinació, dinamització i difusió de les activitats a realitzar durant tot el període elegible

 

Es considerarà que té un àmbit territorial de ciutat quan l seu àmbit d’actuació sigui destinat a tota la ciutat o bé representi els interessos de més de 3 carrers en al menys 3 barris diferents de Manresa o a un mínim de 100 establiments.

 

En qualsevol cas, l’àmbit territorial de les associacions haurà de trobar-se dins la trama urbana consolidada delimitada en l’annex núm. 1 de les bases reguladores.

 

Resten excloses de la condició de persones beneficiàries, amb independència de la línia a la que puguin optar, les entitats següents:

 

-       Associacions de comerciants territorials l’àmbit de les quals estigui fora de la trama urbana consolidada delimitada en l’annex 1 de les bases reguladores.

-       Associacions representatives de concentracions comercials, equiparades, a efectes de l’ordenació dels establiments comercials, a la trama urbana consolidada l’àmbit de les quals no es trobi dins de la trama urbana consolidada delimitada en l’annex núm. 1 de les bases reguladores

-       Associacions de paradistes dels mercats municipals, dels mercats de venda no sedentària, els gremis o qualsevol altra associació sectorial.

Segon. Objecte de la convocatòria

 

L’objecte de la convocatòria de subvencions és donar suport a les actuacions realitzades per les associacions de comerciants de Manresa  i contribuir a la promoció del comerç urbà i de proximitat així com fomentar la cooperació entre les associacions que comparteixen un àmbit territorial amb la finalitat d’impulsar activitats col·lectives.

Tercer. Bases reguladores

 

Les Bases específiques reguladores d’aquesta convocatòria són les aprovades, en sessió Ple de l’Ajuntament celebrat el 17 de febrer de 2022 i publicades al Butlletí oficial de la Província de Barcelona de 4 de març de 2022 i poden consultar-se  a la web municipals http://www.manresa.cat

 

Així mateix, les bases reguladores generals del procediment de concessió de subvencions van ser aprovades mitjançant acord plenari de 20 de setembre de 2004 pel qual s’aprova l’Ordenança General de subvencions de l’Ajuntament de Manresa (BOPB 13.01.2005) així com també mitjançant les Bases d’execució del Pressupost de 2024, aprovades per acord plenari de 21 de desembre de 2023, documents que es poden consultar a la pàgina web municipal http://www.manresa.cat/.

 

Quart. Quantia

Línia 1.

L’import mínim a percebre per a cadascuna de les entitats serà de 1.200,00 euros. Per poder percebre aquest import s’haurà d’obtenir un mínim de 30 punts en els criteris de valoració establerts en aquestes bases.

 

En cas d’obtenir més puntuació, la subvenció es veurà incrementada en funció de la puntuació obtinguda en els criteris de valoració i el crèdit pressupostari disponible, assignant-se a  cada punt obtingut un import determinat. Per a la determinació de l’import econòmic de cada punt obtingut a partir dels 30 punts, es tindrà en compte la puntuació total obtinguda per totes les entitats i el crèdit pressupostari que resta per esgotar la dotació pressupostaria destinada a aquesta línia.

 

En qualsevol cas, l’import de la subvenció no podrà ultrapassar el 75% del cost del projecte de l’activitat subvencionada. En cap cas, l’import de la subvenció atorgada no pot ser d’una quantitat que, aïlladament o en concurrència amb subvencions d’altres entitats, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost de l’activitat que ha de desenvolupar la persona beneficiària.

 

Línia 2.

 

En la línia 2, les entitats hauran d’obtenir un mínim de 60 punts. La determinació de l’import a percebre es farà en funció de la puntuació obtinguda en els criteris de valoració i el crèdit pressupostari disponible, assignant-se a cada punt obtingut un import determinat. Per a la determinació de l’import econòmic de cada punt obtingut es tindrà en compte la puntuació total obtinguda per totes les entitats i el crèdit pressupostari existent fins a esgotar la dotació pressupostaria destinada a aquesta línia.

 

En qualsevol cas, l’import de la subvenció no podrà ultrapassar el 50% del cost del projecte de l’activitat subvencionada. En cap cas, l’import de la subvenció atorgada no pot ser d’una quantitat que, aïlladament o en concurrència amb subvencions d’altres entitats, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost de l’activitat que ha de desenvolupar la persona beneficiària.

 

Cinquè. Termini

 

El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, a comptar a partir de  l’endemà de la publicació de l’extracte de la convocatòria al BOPB.

 

La presentació de la sol·licitud implica l’acceptació de les bases.

 

D’acord amb l’article 14 de la Llei 39/2015, les entitats sol·licitants hauran de formalitzar la sol·licitud per mitjans electrònics a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Manresa.

 Sisè. Altres dades

Justificació i pagament

Una vegada atorgada la subvenció, s’atorgarà un avançament de la totalitat de l’import atorgat

 

Aquest avançament de la totalitat es justifica per la necessitat de tresoreria de les associacions per poder realitzar les activitats programades durant l’any i que en cas de no disposar d’aquest diners potser no es podria garantir la seva realització.

 

El pagaments es realitzarà mitjançant transferència bancària al compte designat per les persones beneficiàries

 

Les persones beneficiàries hauran de presentar, com a màxim fins el dia 15 de febrer de 2025, la documentació justificativa següent:

 

-       Memòria tècnica sobre les actuacions realitzades

-       Memòria econòmica incloent les factures, minutes i la resta de justificants de les despeses pel beneficiari, que hauran de contenir tots els requisits legals que estableixi la normativa vigent aplicable i hauran de reunir els requisits següents:

 

  • Datades entre l’1 de gener i el 31 de desembre del període subvencionable
  • Anar obligatòriament a nom del beneficiari
  • Fer referència a despeses generades per l’activitat objecte de subvenció
  • Reunir els requisits tècnics exigits per les lleis i els reglaments que regulen les característiques de les factures i el seu contingut
  • Hauran d’estar pagades en el moment de la presentació de la justificació

 

En cap cas, el cost de l’adquisició de les despeses subvencionables podrà ser superior al valor de mercat. I la subcontractació de despeses subvencionables haurà de subjectar-se al que recull l’article 68 del reial Decret 887/206, de 22 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/20033, de 17 de novembre, general de subvencions.

 

-       Declaració emesa pel responsable de l’entitat de que el total de les diverses fons de finançament de l’actuació no supera el cost de l’activitat subvencionada.

-       En cas de subvencions per un import superior a 10.000,00 euros, declaració emesa pel responsable de l’entitat de les retribucions dels seus òrgans de direcció o administració, a l’efecte de fer-les públiques al portal de transparència municipal.

-       Exemplar de la documentació i propaganda gràfica relativa a l’activitat que contingui la llegenda i anagrama de l’ajuntament.

 

A més, per  a la línia 2 les despeses de personal hauran de  contenir els documents següents:

 

  • Nòmines i justificant bancari de pagament del període subvencionat
  • Butlletins acreditatius de cotització a al seguretat social (RLC i RNT) del període subvencionat i el seu pagament

 

Les entitats beneficiaries estaran obligades a justificar la totalitat de les despeses del projecte presentat. En cas que l’import final del projecte sigui inferior al projecte presentat i la subvenció excedeixi del 75% del pressupost (per a la línia 1) i del 50% del pressupost (per a la línia 2)  l’import de la subvenció es reduirà proporcionalment.

 

L’Ajuntament de Manresa es reserva la facultat de fer totes les comprovacions que consideri necessàries


Destaquem
Banners anteriors
  • Opinió Grups Municipals
  • App de seguretat per a comerços
  • WC Publics
  • Síndic de Greuges
  • Pla de Protecció Especial del Patrimoni de Manres
  • Banca ètica
  • Manresa ciutat civica
  • Banner PA ICAM
  • Municipis per la independència
  • Projecte simbiosi industrial
  • Banc ADN
  • Consulta del planejament vigent
  • Carrer del balç
  • Tracta'm bé 2
Banners següents
Logo del Cor de Manresa
Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Política de seguretat | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat