-
Inici -
Serveis - Atenció a la ciutadania
- Acollida i Nova Ciutadania
- Barris i Acció Comunitària
- Comerç, fires i mercats
- Cooperació i Solidaritat
- Cultura
- Comunicació
- Empresa i emprenedoria
- Educació
- Esports
- Feminismes
- Gestió documental i arxiu
- Gestió tributària i recaptació
- Habitatge
- Infància
- Joventut
- LGTBI
- Llengua
- Medi Ambient
- Mobilitat
- Participació ciutadana
- Persones grans
- Població
- Policia local, protecció civil i emergències
- Projectes urbans
- Residus i Neteja
- Sanitat
- Serveis funeraris
- Serveis Socials
- Tresoreria - pagaments
- Treball i ocupació
- Coneixement
- Urbanisme
- Via pública
- Adreces i telèfons municipals
-
Educació - Oficina Municipal d'Escolarització (OME)
- Què aprendre i on
- Llars d'infants públiques
- Preinscripció a les llars d'infants públiques
- Preinscripció escolar
- Ajuts d'accés a l'escolarització - menjador escolar
- Pla Educatiu d'Entorn
- Educació 360
- Activitats extraescolars sense cost o parcialment subvencionades
- Guia d'activitats d'estiu per a infants i joves
- Activitats educatives per a Escoles d'infantil i primària 2024-2025
- Subvencions d'Ensenyament
- TDR Manresa Transforma
- Lotus
- Comissió d'estudi per a la segregació escolar a Manresa
- Vídeo "A MANRESA, SOM UNA ESCOLA"
- Recursos Educatius
-
Lotus
Lotus blau
Enllaços
Lotus blau
Aquesta proposta consisteix en un itinerari vivencial que combina el coneixement de l’espai amb la nostra connexió espiritual amb ell i amb la relaxació i benestar que hi aporta. Inclou activitats de mindfulness, respiració i relaxació, música, visualitzacions...
L'itinerari es porta a terme en l'últim tram que va fer Sant Ignasi des de Montserrat a Manresa l'any 1522.
El projecte lotus blau treballa aspectes d'interioritat, consciència, globalitat i respecte.
Activitats
Hi ha diferents tipus de pràctiques:
- Dansa d'aire tribal col·lectiva: per activar el cos i centrar la ment per la jornada.
- Assanes col·laboratius: es realitzen assanes per parelles i grupals, experimentant que units sumem, que el treball en equip respectuós i conscient, ens permet assolir fites més elevades, més globals i integradores, on tots els individus tenen el seu paper.
- Tècniques de respiració i pranayama: mitjançant la respiració es pot regular el funcionament del sistema nerviós, calmant-lo si s'està és nerviós o angoixat, o activar-lo si es precisa més atenció, claredat mental i sortir d'estats de sopor. En grups reduïts s'ensenya als joves a respirar correctament i utilitzar la respiració com a eina de regulació interna.
- So i mantra: la veu és un recurs psicofísic, expressiu i terapèutic, a través del so i el mantra es treballarà el despertar la fortalesa interna, expressió, i intenció i direcció mental.
- Visualització: és la capacitat de representar a través d'imatges mentals objectes, escenaris o vivències, integrant la voluntat i la imaginació. Una potent eina per l'aprenentatge, transformació i memòria. Al llarg del camí, entrenarem aquesta tècnica com a font d'experiència i aprofundiment.
- Mindfulness: és la capacitat de dirigir voluntàriament l'atenció en el moment present, amb una actitud d'obertura i acceptació. Al llarg del recorregut entrenem l'atenció, l'estat de presència en l'aquí i l'ara, i aprendrem a desactivar el pilot automàtic i a connectar-se amb l'experiència tal i com és desplega en cada moment.
- Regulació emocional: es presenten tècniques per gestionar aquelles situacions on les emocions intenses ens dominen, segrestant la nostra voluntat i raó. Aprenem a aturar la reactivitat, que tan ens mou cap a la impulsivitat com a l'evitació, i ens limita la presa de decisions conscients.
- Nidra col·lectiu: Finalitzem el dia amb una tècnica de relaxació mental anomenada també "son conscient" a la cova de Manresa. On a part d'assolir un estat de relaxació profunda és treballa un propòsit intern de canvi i transformació per a un millor ben estar individual i amb les seves repercusions col·lectives.
- Tanquem l'itinerari meditatiu amb la presentació d'un objecte que haguem trobat pel camí, i que representi una qualitat pròpia. I la representació a través d'imatges o de paraules de l'experiència viscuda, i amb uns treballs de mantra i so col·lectiu.