Pla de mobilitat urbana
Documents
- Memoria diagnosi ( 2024)
- Diagnosi Annex Mapes (2024)
- Diagnosi Annex treball de camp ( 2024)
- Memoria Pla de Propostes ( 2024)
- Pla Propostes Annex Mapes (2024)
- Annex Propostes Interseccions (2024)
- Annex Participació ciutadana ( 2024)
- Document de sintesi (2024)
- Estudi Ambiental Estratègic part 1/3 (2024)
- Estudi Ambiental Estratègic part 2/3 (2024)
- Estudi Ambiental Estratègic part 3/3 (2024)
- Resum Ambiental ( 2024)
- Document resposta procés IP (2024)
El nou Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) de la ciutat es va aprovar pel Ple de l’Ajuntament el dia 18 de Juliol del 2024 , una eina bàsica per a l’administració local per planificar de manera integrada les xarxes que conformen el sistema de transport de la ciutat i la mobilitat de les persones que hi viuen, amb un horitzó temporal de sis anys.
Mobilitat universal, salut i sostenibilitat
El nou Pla situa la mobilitat universal, la salut i la sostenibilitat ambiental, social i econòmica al centre de les polítiques que es desenvoluparan a la ciutat d’aquí al 2030. S’organitza en tres línies estratègiques, que a la vegada contenen fins a 63 propostes d’actuacions.
- La primera línia afirma que Manresa ha d’actuar com a ciutat capital dins el seu àmbit de referència. D’entre les propostes que destaquen en aquest apartat hi ha la reestructuració del servei de transport públic entre Manresa i les poblacions del Pla del Bages; l’execució del projecte per a la integració urbana i l’ampliació fins al Parc de l’Agulla de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat; l’estudi de la creació d’una entitat supramunicipal de gestió del transport i la mobilitat; l’impuls de les obres a les rondes de titularitat de la Generalitat, la millora de la distribució de les mercaderies o els desplaçaments als grans equipaments, com l’hospital.
- La segona línia recull les propostes d’actuació per aconseguir una ciutat connexa i ordenada. En aquest punt destaca l’impuls a les illes de vianants, com l’anunciat nou carrer Guimerà; la transformació de les Carreteres del Pont de Vilomara, Vic i Cardona, per ampliar l’espai per a vianants; el foment del transport públic i guanyar carrils bici; la millora de les carreteres de Sant Pau i del Xup; la millora de la seguretat a les interseccions; la planificació de la càrrega i descàrrega; l’increment de l’eficiència del bus; la promoció de l’ús de la bicicleta, la reformulació de la xarxa de carrils bici actual o la potenciació de la connexió de la ciutat amb els seus entorns verds, entre altres.
- I, pel que fa a les propostes de la tercera línia, pretenen aconseguir una ciutat cuidadora i inclusiva. Així, el Pla indica la incorporació de la perspectiva de gènere en les polítiques de mobilitat que es desenvolupin i proposa mesures per aconseguir el compliment de la normativa que limita la velocitat a 30 quilòmetres per hora. També inclou la instal·lació de punts de càrrega elèctrica, la continuació de la flota municipal per vehicles menys contaminants o la realització d’un model de senyalització que prioritzi la mobilitat activa i universal.