Abans de fer un tràmit
Com cercar un tràmit
Tots els tràmits de l’Ajuntament de Manresa es publiquen en l’apartat de tràmits.
Els tràmits d’activitat econòmica es poden consultar a Activitats FUE.
Per trobar el tràmit que necessites pots fer la cerca:
- A través del cercador de tràmits: introdueix el nom del tràmit o la informació que tinguis.
- Descarregant el llistat de tràmits: trobaràs tots els tràmits disponibles i l’enllaç per accedir-hi.
- Tràmits freqüents: són tràmits comuns que pots trobar ràpidament.
- Per temes: selecciona el tema del tràmit i troba’l entre tots els que hi ha relacionats.
- Catàleg de tràmits: aquí pots trobar més tràmits i accedir a informació detallada.
Com fer un tràmit
Els tràmits de l’Ajuntament de Manresa es poden fer per internet o de manera presencial en una Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC).
Tots els tràmits estan publicats a tràmits. Els tràmits d’activitat econòmica es poden consultar a Activitats FUE. S’hi explica:
- La informació del tràmit i qui el pot demanar.
- La documentació que cal aportar.
- Els requisits i la normativa.
Cal tenir en compte que les empreses i altres col·lectius, com les societats cooperatives, associacions o fundacions, han de fer els tràmits per internet. Per a més informació, consulta Subjectes que estan obligats a relacionar-se digitalment amb l'Ajuntament.
A la pàgina informativa del tràmit pots consultar el termini de sol·licitud i si es pot fer per internet, presencialment o de totes dues maneres.
Fer un tràmit per internet
Quan trobeu el tràmit que busqueu, cliqueu sobre el nom. Accedireu a la fitxa informativa on s'especifica la descripció, els requisits, la documentació necessària, el preu i la normativa aplicable. Per iniciar la tramitació, feu clic al botó “Tramitació telemàtica”.
Identificació
Els tràmits poden requerir aquests tipus de identificació:
- No es requereix identificació digital
Podeu accedir al tràmit sense identificar-vos. - Es requereix identificació digital, podeu identificar-vos amb:
- IdCat Mòbil
En cas de no disposar d’idCAT Mòbil, podeu obtenir l’idCAT Mòbil telemàticament a través d’e la pàgina d'IdCat Mòbil. - IdCat
En cas de ser ciutadans i no disposar d’idCAT, podeu visualitzar un vídeo sobre com sol·licitar-ho i iniciar la sol·licitud. - Cl@ve
En cas de no disposar de Cl@ve, en aquest full informatiu trobareu informació sobre com registrar-vos per obtenir la Cl@ve. - Certificat digital de representant d’una entitat/empresa
En cas de ser representants d’una entitat o empresa i no disposar de certificat digital, podeu consultar aquest full informatiu en el qual trobareu informació relativa a qui el pot sol·licitar i com el podeu obtenir.
- IdCat Mòbil
Fer un tràmit presencialment
Els tràmits adreçats a la ciutadania es poden fer presencialment en una oficina.
Abans d'anar a l'oficina, consulta la pàgina
web del tràmit on s'explica:
- La informació general del tràmit.
- La documentació necessària.
- Els requisits.
- El termini de sol·licitud.
Per fer el tràmit presencialment en una oficina, pots demanar cita perquè t'atenguin directament a l'hora demanada sense espera.
Recorda que les empreses i altres col·lectius només poden fer els tràmits per internet.
Qui està obligat a fer tràmits per Internet
Cal tenir en compte que les empreses i altres col·lectius, com les societats cooperatives, associacions o fundacions, han de fer els tràmits per internet.
Per a més informació, consulta Subjectes que estan obligats a relacionar-se digitalment amb l'Ajuntament.
Com fer un tràmit en representació d'una altra persona o d'una empresa
Una persona (física o jurídica) pot presentar un tràmit en nom d’una altra (física o jurídica) com el seu representant. Per fer-ho, cal poder acreditar que la persona representada ha autoritzat al representant.
Per a més informació, consulta el nostre apartat web sobre el registre d’apoderaments Representa, o bé, accedeix directament al Registre electrònic d’apoderaments de l’Ajuntament.