Logo seu electrònica

Durant la tramitació

Fer la sol·licitud del tràmit

Per fer un tràmit per internet amb l’Ajuntament de Manresa, cal emplenar les dades del formulari de sol·licitud i enviar-lo. Els formularis que es poden editar directament al web sense descarregar cap arxiu.

El procés de tramitació et porta al formulari corresponent, només cal seguir els passos que s’indiquen.

Signar i identificar-te digitalment

Per a alguns tràmits:

No es requereix identificació digital

Podeu accedir al tràmit sense identificar-vos.

Es requereix identificació digital, podeu identificar-vos amb:

IdCAT Mòbil

En cas de no disposar d’idCAT Mòbil, podeu obtenir l’idCAT Mòbil telemàticament a través d’aquest enllaç.

IdCat 

En cas de ser ciutadans i no disposar d’idCAT, podeu visualitzar un vídeo sobre com sol·licitar-ho i iniciar la sol·licitud en aquest enllaç.  

Cl@ve

En cas de no disposar de Cl@ve, en aquest full informatiu trobareu informació sobre com registrar-vos per obtenir la Cl@ve.

Certificat digital de representant d’una entitat/empresa

En cas de ser representants d’una entitat o empresa i no disposar de certificat digital, podeu consultar aquest full informatiu en el qual trobareu informació relativa a qui el pot sol·licitar i com el podeu obtenir.

Adjuntar documents al formulari del tràmit

Si has d'adjuntar documents a la sol·licitud del tràmit, revisa que compleixen aquests requisits:

  • El format del document que s'accepta (PDF, JPG, etc.).
  • Que no superi la mida màxima permesa.
  • Si s'ha de signar.

Recomanem que el nom del document no sigui massa llarg ni inclogui caràcters especials (accents, etc.).

Preguntes més freqüents sobre el procés de tramitació

Què és un certificat digital i per a què ho necessito?

Un certificat digital és una identificació electrònica que confirma qui ets i et permet signar documents en línia de manera segura.

L'Ajuntament de Manresa accepta les següents identificacions digitals: idCAT Mòbil, idCAT, Cl@ve i certificats digitals de representants d'entitats o empreses. Aquests certificats són emesos per autoritats de certificació oficials.

Com puc aconseguir un certificat digital?

Es pot aconseguir un certificat digital a través de:

IdCAT Mòbil

En cas de no disposar d’idCAT Mòbil, podeu obtenir l’idCAT Mòbil telemàticament a través d’aquest enllaç.

IdCat 

En cas de ser ciutadans i no disposar d’idCAT, podeu visualitzar un vídeo sobre com sol·licitar-ho i iniciar la sol·licitud en aquest enllaç.  

Cl@ve

En cas de no disposar de Cl@ve, en aquest full informatiu trobareu informació sobre com registrar-vos per obtenir la Cl@ve.

Certificat digital de representant d’una entitat/empresa

En cas de ser representants d’una entitat o empresa i no disposar de certificat digital, podeu consultar aquest full informatiu en el qual trobareu informació relativa a qui el pot sol·licitar i com el podeu obtenir.

Per què és important tenir certificat digital?

El certificat digital és imprescindible per utilitzar els serveis de tramitació electrònica de l’Ajuntament de Manresa que requereixen identificació o signatura electrònica.

L’ús de certificat digital és necessari per lliurar tots els formularis de sol·licitud que requereixen identificació o signatura electrònica. 

A més, per accedir a l'espai personal de Carpeta Ciutadana, que facilita el seguiment dels teus tràmits i gestions, només ho pots fer amb un certificat digital.



Com resoldre errors de tramitació

Per resoldre errors de tramitació a la Seu Electrònica de Manresa, pots seguir aquests passos generals:

  1. Revisar les instruccions: Consulta els documents d'ajuda i les guies proporcionades a la pàgina per assegurar-te que estàs seguint el procés correctament.
  2. Verificar les dades: Assegura't que tots els camps estiguin correctament emplenats i que la documentació adjunta sigui la correcta.
  3. Revisar les notificacions: Consulta qualsevol notificació d'error que es pugui haver enviat per correu electrònic o a la teva carpeta ciutadana.
  4. Revisar que no hi hagi cap incidència o tall en el servei: Consulta la següent pàgina web avisos i tall de serveis

  5. Contactar amb suport: Si els errors persisteixen, pots contactar amb ajt@ajmanresa.cat, o realitzar el tràmit presencialment en una oficina. Pots demanar cita perquè t'atenguin directament a l'hora demanda sense espera des d'aquest botó.

cita prèvia

Per més detall, revisa els enllaços i documents d'ajuda específics disponibles a la nostra pàgina ajuda tràmits i gestions.