Regulació emocional I (juliol 2018)
L'Ajuntament de Manresa impulsa, a través de l'associació Aula Aura, un curs dirigit als professors, emmarcat en el projecte Lotus.
Curs: Tènciques de regulació emocional I
Tècniques de mindfulness per a educadors. El canvi comença en tu. Les llavors per una aula més calmada, atenta i resolutiva
Durada: 30 hores
Dates: 2, 3, 4, 5 i 6 de juliol
Horari: Dilluns, dimarts, dimecres i divendres de 9:00 a 13.30. Dijous de 8h a 20h
Lloc on es realitza: Masia de les Oliveres. Sant Fruitós de Bages. Veure mapa
Modalitat: Presencial
Descripció del curs
Curs teòric i pràctic que pretén aportar eines als educadors, per facilitar l'autogestió i gestió dels grups, de forma més ecològica i respectuosa, prevenint i minimitzant els efectes del desgast professional de l'educador (síndrome del burn out), i optimitzant el seu ben estar i afavorint el clima i bon funcionament dels individus i col·lectius.
Sobre un marc teòric psicoeducatiu, elaborarem una caixa d’eines (provinents del ioga, mindfulness i gestió emocional), que un cop viscudes i integrades per l’educador, es podran autoaplicar/aplicar de forma sistemàtica i esporàdica (quan la situació ho requereixi), tant a un mateix com a l’aula.
Objectius
Que els educadors disposin d’eines per disminuir el nivell d’estrès propi i el de l’aula, aplicades de forma sistemàtica o com a intervencions específiques en moments de crisis.
Entendre i gestionar millor els nivells d’intensitat emocional que tinguin lloc en el marc personal i escolar.
Saber com millorar la capacitat d’atenció i concentració d’un mateix i dels alumnes, per afavorir un bon nivell d’atenció i aprenentatge.
Incrementar els nivells de comprensió i cohesió dels grups (mestres/mestres, mestres/alumnes, alumnes/alumnes). Disminuint els nivells de burnout en el professionals de l'educació, així com les relacions d'abús i bullying a les aules.
Continguts de l'activitat
Tècniques de regulació fisiològica per disminuir els nivells d'estrès i l'ansietat.
Psicofisiologia de l’estrès
Entrenament en tècniques d’autoobservació i reconeixement d’estats físics
Tècniques de relaxació i respiració
Tècniques de regulació i focalització de l’atenció
Modificar els estats mentals que dificulten l’aprenentatge
Millora de la capacitat d’atenció i concentració amb eines del Mindfulness
Estratègies per la millora de l’aprenentatge
Tècniques de regulació emocional
Psicofisiologia de les emocions
Tècniques de visualització per a transformar els conflictes
Regulació emocional amb eines del Mindfulness
Cohesió de grup
Actituds mindfulness cap a un mateix i cap els altres.
Pràctiques de cohesió de grup.
Mindfulness en les relacions.
Conciència del grup i de l'ecosistema.
Nivell del professorat al qual s'adreça l'activitat: Mestres d’infantil, primària, secundària, monitors, educadors i psicopedagogs i psicòlegs vinculats al món de l’ensenyament.
Nombre de places: Mínim 12. Màxim 25
Formadora: Màrcia Cecchini Rosell, psicóloga clínica especialitzada en Mindfulness i professora de ioga. Actualment realitzant el Màster en tràctaments psicològics basats en Mindfulness i compassió a AEMIND en conveni amb la Universitat Ramón Llull( Barcelona). Postgrau en Mindfulness en la pràctica clínica, formació avançada per a terapeutes. Docent dels cursos gestionats i subvencionats per IDFO (UGT Manresa) de prevenció de l’estrès; tècniques de respiració i relaxació. Coordinadora del Projecte Lotus Blau i Lotus Blanc, intervenció integral a l’aula i formació de professorat en eines de regulació fisiològica, regulació emocional, psicologia i mindfulness, juntament amb l’Ajuntament de Manresa. De forma privada, ha col·laborat amb diferents centres educatius, fent formació al professorat, intervenint a l’aula i realitzant xerrades informatives a les escoles sobre eines de regulació fisiològica, regulació emocional, psicologia i mindfulness.
Pla d'avaluació de l'activitat
Avaluació d’aprofitament: Avaluació continuada mitjançant els registres d’autoobservació que realitzen els alumnes després de determinades pràctiques i observació directa del nivell d’execució dels alumnes per part del docent.
Avaluació de satisfacció: mitjançant un qüestionari que es passarà als participants el darrer dia del curs.
Requisits de certificació: Els assistents hauran d’assistir un mínim del 80% del curs i realitzar de manera satisfactòria les tasques d’aprofitament per a tal d’obtenir la certificació.
Cost de la matrícula: 130 euros
Organitza: Associació Aula Aura
Email de contacte: aula.aura16@gmail.com
Més informació d'aquest curs aquí
Aquesta és una activitat de formació permanent reconeguda pel Departament d'Ensenyament.